یک فعال صنعت نفت در گفتگو با «نسیم آنلاین»: دولت به سمت غربی‌ها غش کرده است!

۱۰۰۰ تفاهمنامه بعد برجام با خارجی‌ها بستیم، فقط یکی اجرایی شد!

کدخبر: 2091097

نادریان گفت: اکنون ایران ۹۱ میلیارد دلار در ۲۹ فاز جنوبی در سرمایه گذاری کرده است. ۷۰ میلیارد دلار آن سرمایه‌گذاری شده و ۲۱ میلیارد دلار در حال تحقق است . برای تمام این ۹۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری، خارجی‌ها پول خود را از ما کامل دریافت کرده‌اند.

عبدالحمید نادریان مدیرعامل شرکت توسعه پترو صنعت دریا و فعال صنعت نفت در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از سیستم حاکم بر وزارت نفت اظهار کرد: متاسفانه اکثر پول نفت صرف تجهیزات و اقلام مصرفی میشود و این باعث ضعیف شدن صنعت داخل و کاهش اشتغال شده است.

وی عنوان کرد: اکنون ایران 91 میلیارد دلار در 29 فاز جنوبی سرمایه گذاری کرده است. 70 میلیارد دلار آن سرمایه گذاری شده و 21 میلیارد دلار در حال تحقق است . برای تمام این 91 میلیارد دلار سرمایه گذاری، خارجیها پول خود را از ما کامل دریافت کرده‌اند.

اقتصاد مقاومتی برای صنعت نفت در حد حرف است

وی خاطرنشان کرد: حالا سوال اینجاست که سهم صنعت داخل چقدر است؟ اقتصاد مقاومتی سر درب ادارات و سربرگ ادارات است. اقتصاد مقاومتی جهانگیری و ویسه در حد شعار و سمینار و همایش و همایش در محل اجلاس سران است!

مدیرعامل شرکت توسعه پترو صنعت دریا گفت: قانون حداکثر ساخت داخل، فقط روی کاغذ و قانون مجلس است و 290 نماینده مجلس هم تماشاچی هستند. کمیسیون انرژی و کمسیون صنایع در این بوروکراسی نفت توان و قدرتی ندارند.

وزیر نفت برای توتال یک سفره چرب پهن کرده

این فعال صنعت نفت بیان کرد: ایران 359 مخزن کشف شده نفت دارد که 163 مخزن را توسعه داده‌‌ایم و 196 مخزن توسعه نیافته باقی مانده است. آقای زنگنه می‌گوید بدهی 50 میلیارد دلاری نفت در حال سررسید شدن دارد. ایشان این بدهی را پرچم کرده و سفره چرب و رنگین برای توتال پهن کرده‌اند.

نادریان تصریح کرد: با قرارداد IPC وزیر نفت برای 450 چاه در آزادگان و هر چاه به ارزش 12.5 میلیون دلار با توتال قرارداد امضاء کردند . اما توتال برای چندمین بار دبه کردند. توتال نظر آمریکا را برای بالا بردن قیمت شرط کرد.

این فعال صنعت نفت با اشاره به برجام گفت: 1000 تفاهم نامه بعد از برجام امضاء شد فقط یک هواپیما با عاملیت بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی وارد خط هوایی ایران گردید. ایران بهشت دکل سازان چینی شده است. 40 دکل به مبلغ 20 میلیارد دلار توسط شرکت‌های دولتی، شبه دولتی وخصوصی به چینیها پرداخت داشته‌ایم.

دولت و وزارت نفت به سمت خارجی‌ها غش کرده‌اند

نادریان اظهار کرد: تئورسین‌های اقتصادی دولت نگاه به بیرون دارند و نگاه به پتانسیل درون صنعت ایران ندارند. دولت و وزارت نفت به سمت خارجی غش کرده‌اند. خارجی هم نیامده و نخواهد آمد. آمریکا 24 میلیارد دلار از طریق تحریم ایران کاسبی کرده است.

آقای زنگنه ایران فقط در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی خلاصه نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه پترو صنعت دریا خطاب به وزیر نفت گفت: آقای زنگنه ایران را فقط خلاصه در شرکت‌های دولتی و شبه دولتی نبینید. متاسفانه آقای زنگنه در تحریم و معطلی شرکت‌های داخلی و واگذاری کار به خارجی موفق عمل کرده است. جناب وزیر، دنیای اقتصاد، بی‌رحم است. به کسی رحم نمی‌کند. معطل کردن صنعت داخل و توان شرکت‌های داخلی، برای طرف مقابل منفعت دارد، حدودا 50% مخازن نفت، گاز و میعانات ایران مشترک است. شما به طرف خارجی غش می‌کنید، طرف مقابل ایرانیان را تضعیف می‌کند، و رویه وزارت نفت در سالهای اخیر به همین گونه بوده است.

ارسال نظر: