حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در جشنواره "سلمان"؛

مهمترین اولویت فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی "آموزش" است

کدخبر: 2090978

رئیس مرکر رسیدگی به امور مساجد گفت: نوبت به یک انقلاب آموزشی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »؛ حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری صبح امروز با حضور در جشنواره فرهنگی آموزشی "سلمان" که از هشتم اسفندماه با حضور جمعی از فعالین فرهنگی در مجمع آدینه تهران آغاز شده است، به تبعیین مسئله آموزش و تربیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: این جشنواره یکی از رویش های دلنواز انقلاب اسلامی است که حرکت ارزشمندی میتوان آن را تلقی کرد. که این مسئله با نام مبارک سلمان، عنوان گذاری شده است.

عضو شورای راهبردی جشنواره «سلمان»، درباره چرایی نام گذاری نام این جشنواره نیز گفت: سلمان جایگاه بلندی در فرهنگ اسلامی و در حلقه یاران پیامبر دارد، عقلانیت، حقیقت جویی، بلند همتی، استقامت، وفا روشن بین با بصیرت از القاب وی بود که یاران پیامبر ایشان را خطاب می کردند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین همچنین گفت: سلمان یک افتخار برای ما ایرانیان است که این مسئله با هویت امروز کشور گره خورده است.

این استاد حوزه همچنین با اشاره توانمندی های آموزشی سلمان نیز گفت: سلمان یک آموزنده فعال و پراسترس و یک آموزش دهنده خردمند و خستگی ناپذیر است، و چه قدر خوب است که نام یک جشنواره آموزشی به همین عنوان نام گذاری شده باشد.

رئیس مرکر رسیدگی به امور مساجد در ادامه به ضرورت مسئله آموزش در بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم یک اولیت اول برای جبهه فرهنگی در نظر بگیریم آن آموزش است.

وی درباره دلایل این اولویت نیز گفت: اولین مسئله، مراجعه به آموزه های اسلامی ما است که بیشتر تاکید را روی آموزش و آموختن دارد. که این مسئله نشان از تمدن دانش بنیان بودن اسلام دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: دومین دلیل آموزش نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، وضعیت جبهه رقیب است، انها در حال فعالیت های آموزشی برای نوسازی و تجهیز بدنه خود هستند و این مسئله اهمیت آموزش درست و هدفمند را بیش از پیش می کند. که این مسئله اگر مبتنی بر تربیت باشد که باعث می شود خط جهان بینی این گفتمان تقویت شود و اثرگذاری بیشتری صورت گیرد.

عضو شورای راهبردی جشنواره «سلمان»، با بیان این مسئله که هرجا حق آموزش را ادا کردیم جوابش را گرفته ایم، افزود: متاسفانه و سوگمندانه هنوز حق آموزش را در این جبهه ادا نکرده ایم. و این همان مسئله ای است که با پس از 40 سال از انقلاب اسلامی به آن پاسخ داده شود. که چرا این اتفاق حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: نوبت به یک انقلاب آموزشی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. چون نشان دادیم همین چند کار اندکی نیز صورت گرفته، هرجا که خارج از مرزها رفته ایم آثار و برکات زیادی همچون لبنان دیده ایم. پس اگر بتوانیم ظرفیت های خودمان را شناسایی کنیم به این امر به صورت کامل خواهیم رسید.

رئیس مرکر رسیدگی به امور مساجد در جمع بندی سخنرانی خود نیز گفت: باید به حوزه تربیت، نگاه آموزشی داشته باشیم و هم به آموزش نگاه تربیتی، البته هرجا آموزش درست اعمال شود، خطراتی همچون نفوذ، قدرت و ثروت نیز اظافه می شود، که این آسیبزا برای هر مجموعه می تواند باشد.

ارسال نظر: