رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:

اقتصاد کشور بدون نفت پنج درصد رشد کرد

کدخبر: 2090956

جمشید انصاری افزود: در ۹ ماه سال جاری شاهد رشد ۵.۷ درصدی در حوزه کشاورزی، ۵.۴ درصدی در حوزه خدمات و ۱۰.۵ درصدی در حوزه صنعت بودیم که نشانگر فعالیت های مثبت دولت تدبیر و امید برای خروج کشور از رکود اقتصادی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به دستیابی به رشد اقتصادی 7.2 درصدی با تلاش دولت تدبیر و امید، گفت: بدون درنظر گرفتن نفت، طی این مدت شاهد رشد پنج درصدی اقتصاد کشور هستیم که در نوع خود بی نظیر است.

جمشید انصاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور 2.7 درصد جلوتر از پیش بینی هاست، اظهار کرد: طبق گزارش بانک جهانی، ایران باثبات ترین و پر رونق ترین اقتصاد را در بین کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: در 9 ماه سال جاری شاهد رشد 5.7 درصدی در حوزه کشاورزی، 5.4 درصدی در حوزه خدمات و 10.5 درصدی در حوزه صنعت بودیم که نشانگر فعالیت های مثبت دولت تدبیر و امید برای خروج کشور از رکود اقتصادی است.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: یکی از عوامل مهم تحقق این رشد، تلاش دولت برای توسعه همه جانبه کشور بود و بیش از 162 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به واحدهای اقتصادی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه عده ای در کشور درصدد سیاه نمایی وضعیت اقتصادی و دستاوردهای دولت هستند، گفت: داشتن مدرک از یک دانشگاه نامعلوم نشانگر فهم درست از اقتصاد نیست.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای منطقه آزاد ماکو و نقش آن در توسعه افزود: این منطقه دروازه ای به سوی اروپا بوده و نقش کلیدی در سطح ملی ایفا می کند.

انصاری با تاکید بر ضرورت اتمام به موقع پروژه های اقتصادی در استان ها اظهار کرد: تکمیل به موقع این پروژه ها نقش بسزایی در اعتمادسازی برای بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در مناطق دارد.

وی رشد علمی کشور را یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: طی سال جاری شاهد رشد علمی 11 درصدی در کشور بوده ایم.

برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی تأکید شود.

اقتصاد مقاومتی در ایران اولین بار در دیدار کارآفرینان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور سال 1389 مطرح شد.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند که به همین خاطر ستادهای اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده است.

ارسال نظر: