میرزاده در اجلاس دانشگاه آزاد خبر داد

تصویب بودجه سال ۹۶/ دانشگاه آزاد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش عالی هزینه می‌کند

کدخبر: 2090952

رئیس دانشگاه آزاد از تصویب بودجه سال ۹۶ این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال آینده دانشگاه آزاد ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای آموزش عالی هزینه می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه با اشاره به تصویب بودجه سال 96 دانشگاه آزاد در جلسه هیأت امنای این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد در سال 96، 9 هزار و 900 میلیون تومان برای آموزش عالی هزینه می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد در چند سال گذشته گفت: دانشگاه آزاد 96 درصد در مقطع کاردانی، 91 درصد در مقطع کارشناسی، 71 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 49 درصد در مقطع دکتری تخصصی بومی‌گزینی کرده است که این مسئله کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی برای خانواده‌ها را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد حدود 50 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: دانشگاه آزاد حدود 40 درصد دانشجویان کل کشور را دارد که 34 درصد دانشجویان این دانشگاه تحصیلات تکمیلی هستند.

میرزاده عنوان کرد: در بهمن ماه سال 95 جایگاه دانشگاه آزاد در پایگاه‌های علمی معتبر دنیا رتبه اول کشور و رتبه 158 جهان بوده است و این دانشگاه در حوزه‌های پزشکی نیز پیشرفت بسیاری داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد از اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی و طرح‌های عمرانی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد پروژه‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی عمرانی داشته است که این مسئله در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد دارای 350 شهید، 50 شهید مدافع حرم، 2 جانباز مدافع حرم و 218 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگرند.

ارسال نظر: