رئیس اتحادیه فرش ماشینی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کاهش ۴۰ درصدی فروش فرش ماشینی/ واردات فرش ماشینی از ترکیه!

کدخبر: 2090900

کمالیان گفت: ۷۰ درصد فروش فرش ماشینی در اختیار هایپرها و فروشگاه های بزرگ است. واحدهای صنفی فروششان کاهش یافته است.

محمد هادی کمالیان، رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: فروش فرش ماشینی نیز مانند بقیه بازار از رکود در امان نمانده است، و همیشه با این که از نیمه دوم سال فروش‌ها افزایش می‌یابد اما متأسفانه امسال سال خوبی برای ما نبود البته فکر می‌کنم این برای تمامی صنوف صادق بوده باشد.

وی افزود: واقعیت این است که اصناف در یک سردگمی به سر می برند و منتظرند ببینند که در نهایت چه زمانی این رکود از بین می‌رود، سیاست‌های دولت نیز نامشخص بوده و بسیار مقطعی است و تاکنون اوضاع صنوف را بهتر نکرده است.

کمالیان خاطرنشان کرد: در کل در صنعت فرش ماشینی عرضه بر تقاضا پیشی دارد و امسال نیز چیزی در حدود ، 30 تا 40 درصد فروش واحدهای سطح شهر کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف فرش ماشینی بحث هاپیرهایی است که با تبلیغات بسیار زیاد از صدا و سیما سهم عمده ای از تقاضای بازار را به سمت خود کشیده اند .و واحدهای دیگر صنف از آن جهت که چنین تبلیغاتی را نداشته و نمی توانند داشته باشند در این میان فروشی به نسبت بسیار کمتر داشته و متضرر می شوند.

وی عنوان کرد: گاهی در صدا و سیما بدون این که نظری از کارشناسان مربوطه و اتحادیه صورت بگیرد تبلیغاتی صورت می گیرد که درست نیست بر فرض مثال در تبلیغی بیان می شود که عرضه با 30 درصد تخفیف و این در حالی است که تعرفه ما 9 درصد سود است بنابراین این تخفیفات 30 تا 40 درصدی سود چگونه ممکن است؟

وی بیان داشت: 60، تا 70 درصد فروش فرش های ماشینی از طریق این هایپرها صورت می گیرد و مابقی خریدها در میان تمامی واحدهای صنف سطح شهر تقسیم می شود با این احتساب می توان تصور کرد که وجود هایپرها چقدر فروش واحدهای کوچک و قدیمی را کاهش داده است.

کمالیان در رابطه با واردات فرش های ماشینی گفت: میزان این فرش ها زیاد نیست و تقریبا فرش های ترکیه ای تنها 5 درصد بازار فرش ماشینی را در اختیار دارند.

ارسال نظر: