گزارش «نسیم آنلاین» از پشت پرده پرداخت سود "سهام عدالت"

سود ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی از پرداخت سود سهام عدالت!

کدخبر: 2090886

دولت یازدهم، قصد دارد با جمع آوری عدد تقریبی ۴۰۰ هزار تومان از ۵۰ میلیون سهامدار، عددی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان را از مردم جمع آوری کرده و از اسفندماه سال ۹۶ (مطابق وعده رئیس کل سازمان خصوصی سازی) یعنی یکسال بعد، به مشمولین سود پرداخت کند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: از فردا مردم با شوک رو به رو خواهند شد، اما چرا؟

1- با ورود به سامانه اعلام شده با عنوان "سهام عدالت" به صفحه مقررات سامانه وارد خواهید شد. در همان بند اول به صراحت آمده "این سامانه برای مشاهده #صورتحساب و تسویه_بدهی مشمولین سهام عدالت می‌باشد".

مراجعین محترم دقت کنند، آنچه گفته شده، "تسویه بدهی"، و نه "پرداخت سود" سهام عدالت است.

2- پس از آن با رد کردن مراحل استعلام به صفحه ای خواهید رسید که در آن صورتحساب و عدد سود باقی مانده در طی 10 سال گذشته، مشاهده می شود.

در عمده موارد که سودی توسط مردم دریافت نشده باشد، و سال دریافت سهام سال 85 باشد، عدد سود 532 هزار تومان محاسبه شده است. این پول نتیجه انباشت حدود 10 سال، یعنی 120 ماه، سود این برگه سهام می باشد.

3- در مرحله همان صفحه مشاهده تسویه حساب، ذیل برگه اعلام سود، در گزینه اول توضیحات اینگونه گفته شده که: اکنون شما به مبلغ 532 هزار تومان دارایی دارید، که ارزش واقعی آن به مراتب بالاتر است، در صورت تمایل می توانید با پرداخت 468 هزار تومان، مالک کل سهام تخصیص یافته شوید.

با فشردن دکمه "صدور قبض پرداخت" شما به مرحله بعدی راه خواهید یافت.

4- حالا شما مختار هستید تا از مبلغ حداقل 10 هزار تومان تا کل مبلغ، یعنی 468 هزار تومان، بدهی خود نسبت به مبلغ کل سهام، یعنی 1 میلیون تومان را تسویه کنید.

با وارد کردن عدد کل مبلغ بدهی، یعنی 468 هزار تومان، شما به صفحه آخر وارد خواهید شد، جایی که شما با یک شناسه اختصاصی می توانید به واسطه شماره حساب سیبا خزانه داری کل کشور، بدهی خود را تسویه کنید.

در ادامه صفحه آخر نوشته شده: پرداخت این قبض صرفا با در اختیار داشتن شناسه پرداخت یا بارکد فوق و مبلغ انتخابی امکانپذیر می باشد و از شما درخواست می شود به اطلاعیه های آتی سازمان خصوصی سازی در سایت www.samanese.ir مراجعه نمایید.

5- اما سود ادعایی که دولت یازدهم مدعی بود، چه می شود؟!

مبلغ سود دریافتی هر نفر از ارزش مبلغ 1 میلیونی سهام، طی مدت 120 ماه، 530 هزار تومان برآورد شده است. یعنی ماهیانه، چیزی حدود 4 هزار و 433 تومان. و این یعنی شما با پرداخت 468 هزار تومان بدهی خود، از اسفندماه سال آینده یعنی سال 1396 (مطابق وعده رئیس کل سازمان خصوصی سازی)، می توانید ماهیانه مبلغی نزدیک به 4 هزار 500 تومان سود خود را بصورت مستقیم دریافت کنید.

6- با یک برآورد نصفه و نیمه، متوجه خواهید شد که #دولت_یازدهم، قصد دارد با جمع آوری عدد تقریبی 400 هزار تومان از 50 میلیون سهامدار، عددی معادل 20 هزار میلیارد تومان را از مردم جمع آوری کرده و از اسفندماه سال 96 (مطابق وعده رئیس کل سازمان خصوصی سازی) یعنی یکسال بعد، به مشمولین سود پرداخت کند.

7- در شرایط فزایند رکود، بیکاری، گرانی و ایام نزدیک به سال جدید، آیا این الگوی رفتار با مردم، تنها به تخریب دست آوردهای دولت قبل ختم خواهد شد، یا اهداف بسیار کلان تری در پس این اقدامات نهفته است؟!

مردم باید بدانند نحوه مدیریت اکنون سهام عدالت و شکل توزیع سود آن، مطابق هیچ کدام از الگوهای تعیین شده در سند چشم انداز دولت قبل نبوده و نیست.

ارسال نظر: