نگاهی به موفق‌ترین جُنگ نوروزی سال‌های اخیر رسانه ملی؛

"کلاه قرمزی" باز هم قهرمان عروسکی باقی می‌ماند؟

کدخبر: 2090786

"کلاه قرمزی" را شاید بتوان یکی از معدود عروسک‌های نوستالوژیک دانست، عروسکی که بیش از ۲ دهه توانست مخاطبان در رده‌های مختلف سنی را با خود همراه کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ کلاه قرمزی را شاید بتوان یکی از معدود عروسک های نوستالوژیک دانست، عروسکی که بیش از 2 دهه توانست مخاطبان در رده های مختلف سنی را با خود همراه کند .

این عروسک که توسط ایرج طهماسب و حمید جبلی خلق شده است، برای اولین بار در ابتدای دهه 70 با مجموعه‌ای تلویزیونی به نام «جغجغه و فرفره» پا به عرصه گذاشت و بعد از آن در 3 فیلم سینمایی به نام های «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «کلاه‌قرمزی و سروناز» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» حضور داشت، فیلم هایی که هر کدام به نوبه خود آثار موفقی در عرصه فیلم های ژانر کودک محسوب می شوند؛ همچنین در این فاصله کلاه قرمزی در یک مجموعه ۴ اپیزودی با نام "کلاه قرمزی در فرنگ" در شبکه خانگی نیز بازی کرده است .

با این حال شاید بتوان گفت بازگشت دوباره کلاه قرمزی به رسانه ملی در سال 88 آن هم با جنگ نوروزی و به همراه چند عروسک جدید، موفقیت اصلی این عروسک به شمار می رود، چرا که مجموعه نوروزی کلاه قرمزی بعد از پخش در ایام نوروز به یکی از پرمخاطب ترین جنگ های نوروزی رسانه ملی تبدیل شد تا جایی که سال گذشته حواشی زیادی برای عدم ساخت این مجموعه آن هم به خاطر مسائل بودجه ای و عدم پذیرش بودجه پیشنهادی درست اندرکاران این مجموعه توسط مسئولان رسانه ملی ایجاد شده بود .

امسال ایرج طهماسب و حمید جبلی باز هم سراغ ساخت مجموعه جدید کلاه قرمزی ویژه ایام نوروزی رفتند، البته شاید بتوان گفت که کلاه قرمزی امسال با سال های پیش یک تفاوت اصلی دارد، تفاوتی که در مقطعی حتی ساخت آن را هم در هاله ای از ابهام فرو برده بود و آن هم نبود دنیا فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی است، فنی زاده که از ابتدای خلق کلاه قرمزی به عنوان عروسک گردان این عروسک در کنار کلاه قرمزی بوده، در 8 دی ماه امسال بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت و همین مهم باعث شد که دست اندرکاران زمانی اعلام کنند که تکلیف ساخت این مجموعه مشخص نیست؛ البته بعد از مدتی، شیما بخشنده ، عروسک گردان شخصیت دختر همسایه به عنوان عروسک گردان کلاه قرمزی مشخص شد تا بدین وسیله کلاه قرمزی در سری جدید این مجموعه هم حضور داشته باشد.

نکته قابل توجه در کلاه قرمزی این است که این مجموعه هر چند تنها با چند عروسک و بازی ایرج طهماسب روی آنتن شبکه دو سیما می رود؛ ولی تا به امروز توانسته مسائل آموزشی و فرهنگی بسیاری را به مخاطبال منتقل کرده و از سوی دیگر نیز از سریال های ماهواره ای که این روزها به آفت رسانه ملی تبدیل شده اند، پیشی بگیرد، تا جایی که هوتن شکیبا، صداپیشه شخصیت دیبی در «کلاه قرمزی» در سال 91 عنواان کرده بود: «دیده ام که مردم ماهواره نمی بینند و بعد تا یک سال با «کلاه قرمزی» و دیالوگ های آن زندگی می کنند. قاعدتا این مساله به کیفیت یک کار مربوط می شود و اگر تلویزیون بتواند این کیفیت را نگه دارد قهر مخاطب برطرف می شود . » و این مهم نشان دهنده موفقیت این مجموعه است.

به گفته ایرج طهماسب تصویربرداری مجموعه «کلاه قرمزی 96» مدتی است که شروع شده و امسال دکور حیات مانندی نیز به دکور مجموعه اضافه می شود؛ تا از این طریق شاهد تنوع سکانس ها و لوکیشن ها باشیم البته باید منتظر ماند تا دید که «کلاه قرمزی 96» هم می تواند مانند فصل های گذشته اش مخاطبان را در 13 روز نوروز در پای جعبه جادویی بنشاند یا خیر.

ارسال نظر: