رئیس اتحادیه پارافین در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۹۰ درصد کارخانه‌های پارافین تعطیل شدند/ وزیر صنعت خبر دارد، اما کاری نمی‌کند!

کدخبر: 2090687

پالایشگاه های خودی با فروش مواد اولیه به کشورهای بیگانه آن هم با قیمت پایین‌تر موجب شکست ما در صادرات پارافین شده اند به طوری که ۶۰ درصد بازار صادرات را واگذار کرده ایم.

حیدر ذوالفقاری، رئیس اتحادیه پارافین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: وضعیت نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است، در صنعت ما که اوضاع بسیار نامناسب تر از سال گذشته است و تا زمانی که سیاست وزارت نفت به همین منوال پیش برود باید هر روز شاهد ورشکستگی یکی از صنایع پایین دستی باشیم.

وی افزود: مواد اولیه صنعت پارافین باید توسط پالایشگاه های روغن سازی در داخل تأمین شود اما متأسفانه این پالایشگاه ها حاضرند مواد اولیه را با قیمتی بسیار مناسب تر به خارج از کشور صادر کنند و این قیمت بسیار پایین تر از آن چیزی است که به تولیدکننده داخلی داده می شود.

رئیس اتحادیه پارافین بیان داشت: در نتیجه با وجود گران تر بودن مواد اولیه قیمت محصولات داخلی بالاتر تمام می شود و همین موجب شده است تا در بازارهای جهانی رقابت را از دست داده و بازارهای صادراتی مان را به کشورهای دیگر واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: در حقیقت پالایشگاه های خودی با فروش مواد اولیه به کشورهای بیگانه آن هم با قیمت پایین‌تر موجب شکست ما در صادرات پارافین شده اند به طوری که 60 درصد بازار صادرات را واگذار کرده ایم.

ذوالفقاری گفت: از دست دادن بازار صادرات نیز ورشکستگی کارخانه های پارافین را به دنبال داشته به طوری که از 70 کارخانه پارافین 7 کارخانه مشغول به کار است و دیگر کارخانه ها تعطیل و ورشکست شده است و سرمایه ها همین طور خوابیده است و کارخانه داران نیز مقروض به بانک هستند.

وی با بیان این مطلب که آقای نعمت زاده در جریان تمامی اتفاقات است، اظهار داشت: هیچ مسئولی قدمی برای صنعت برنداشته است و همکاران بنده و همچنین کارگرانشان همه بیکار شده اند و در تلاش اند تا کار دیگری را برای خود پیدا کنند.

ارسال نظر: