داورزنی: بحث مهندسی انتخابات توهین به اعضای مجمع است/ کار اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها به زودی آغاز می‌شود

کدخبر: 2090665

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که انجام شده بود خوشبختانه چندین انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار کردیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع فدراسیون هندبال اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود خوشبختانه بعد از حضور سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش در این چند ماهه، چندین انتخابات را برگزار کردیم. در مجمع امروز رحیمی که سابقه خوبی در هندبال داشته و از زحمت‌کشان ورزش کشور است، مجددا پس از وقفه چندساله، حضور خود را در این رشته لازم دانسته و با کسب 34 رای از 41 رای مجمع به عنوان رئیس جدید فدراسیون هندبال انتخاب شد.

وی ادامه داد: من برای رحیمی آرزوی موفقیت می‌کنم و همچنین از زحمات چندساله مهدوی رئیس سابق فدراسیون هندبال تشکر می‌کنم. هندبال با توجه به دوران پرفراز و نشیبی که در سالیان اخیر داشته مجددا از امروز دچار ثبات خواهد شد. هندبال ایران در سایه همدلی روزهای خوبی خواهد داشت و این مسئله را من با توجه به همدلی خانواده هندبال پیش‌بینی می‌کنم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: فدراسیون هندبال باید از امروز برنامه‌های خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و المپیک 2020 توکیو تدارک ببیند و وزارت ورزش با قدرت در کنار فدراسیون هندبال خواهد بود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که تا پایان سال جاری شاهد برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون‌های دیگری خواهیم بود، عنوان کرد: تا پایان سال دیگر مجمع انتخاباتی نداریم، آیین‌نامه نحوه جدید انتخابات فدراسیون‌ها این هفته تمام شد و ظرف روزهای آینده به تمامی فدراسیون‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال آینده براساس آیین‌نامه جدید مجامع انتخاباتی را برگزار خواهیم کرد که فکر می‌کنم 16، 17 مجمع در سال جدید برگزار کنیم. در 2 تا 3 روز آینده نیز کار بررسی اساسنامه فدراسیون‌ها آغاز خواهد شد. ما در آیین‌نامه جدید نقاط ضعف را برطرف کردیم و در خصوص شرایط احراز و فرایند نحوه انتخاب اصلاحاتی انجام دادیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: کار بازبینی و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها را از روز یکشنبه با کمک خود فدراسیون‌ها آغاز خواهیم کرد تا اساسنامه جدید فدراسیون‌ها با لحاظ نکات مورد نظر IOC، منشور المپیک و بخشی که دولت می‌تواند دخالت داشته باشد، تنظیم شود. سعی می‌کنیم در زمان کوتاه اساسنامه را به روز کنیم تا مطابق تاکید فدراسیون‌های جهانی و IOC باشد.

وی در خصوص شائبه مهندسی انتخابات فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است خودتان در این مورد قضاوت کنید و ببینید که در مجمع امروز چه اتفاقاتی رخ داد. رای‌دهندگان امروز، روسای هیئت‌های استانی بودند و بحث مهندسی توهین به اعضای مجمع است. وزارت ورزش همواره اعلام کرده است گزینه منتخب مجمع مورد حمایت وزارتخانه خواهد بود و امروز هم در فضایی خوب و با آرامش انتخابات برگزار شد. شما یک نفر را هم پیدا نمی‌کنید که در این مجمع حضور داشته باشد و آن فرد رای‌اش از وزارتخانه‌ تاثیر گرفته باشد. ضمن اینکه وزارت ورزش اصلا به خودش اجازه نمی‌دهد که شأن خود را اینقدر پایین بیاید و وارد چنین مسائلی شود.

داورزنی در خصوص تعداد ورزشکاران و رشته‌های ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد: تعداد رشته‌های ما برای حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی مشخص است و ما با 16، 17 رشته در این مسابقات شرکت می‌کنیم. در آخرین جلسه ستاد این مسابقات صحبت‌هایی درخصوص افزایش ورزشکاران در این رقابت‌ها صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد تیم واترپلو در این مسابقات شرکت کنند و تعداد ورزشکاران خانم تیراندازی نیز افزایش داشته باشد. آمار دقیق این مسئله را نیز می‌توانید از دوستان ما در کمیته ملی المپیک بگیرید.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه انتصاب سرپرستان برای فدراسیون‌های ورزشی باعث بروز مشکلاتی می‌شود، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های سلطانی‌فر وزیر ورزش جوانان است، در گذشته بدین صورت نبود و شرایط بدینگونه بود که رئیس فدراسیون یا برای انتخابات نامزد می‌شد یا نمی‌شد اگر او کاندیدا بود روال عادی مجمع طی می‌شد و اگر هم ثبت‌نام نمی‌کرد مسئولیت برگزاری مجمع بر عهده او بود و انتخابات برگزار می‌شد. به نظرم این روند در چند سال اخیر باعث ایجاد مشکلاتی شده است که ما سعی می‌کنیم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و فدراسیونی با سرپرست مگر در موارد خاص اداره نشود چرا که فدراسیون دچار فراز و نشیب‌های مختلفی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اعتراض برخی از ورزشکاران به جوایز اهدا شده خاطرنشان کرد: جوایز براساس آیین‌نامه‌ای تدوین شده که در وزارت ورزش وجود دارد، به ورزشکاران اهدا شده است، البته اینگونه نیست که تمام مسابقات شامل سکه و جایزه باشند. در شورای برون‌مرزی بر روی مسابقات ارزش‌گذاری می‌شود و ما سعی کردیم براساس آیین‌نامه موجود به ورزشکاران جایزه بدهیم، قطعا این برنامه دارای نقاط ضعفی است که باید رفع شود و بازنگری این داستان یکی از کارهای سال آینده ما است.

داورزنی ادامه داد: البته گله‌هایی مربیان و اعضای کادرفنی دارند و انتظارات آنها نیز باید دیده شود و برخی از فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی اعضای کادرفنی 12 نفر هستند و به طور مثال وقتی یک ورزشکار 10 سکه می‌گیرد، مربی نیم‌سکه یا یک سکه می‌گیرد. در اولین فرصت موارد مورد بازنگری قرار می‌گیرد اما اینکه دوستان بخواهند گله کنند و بگویند پاداش مسابقاتی که 40 سکه بوده است و به 4 سکه تبدیل شده است اصلا اینگونه نیست.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعتراض خانواده مرحوم گلبارنژاد گفت: گاهی اوقات اتفاقی رخ می‌دهد که با سکه و پول قابل قیاس نیست و نمی‌توان بر روی آن ارزشی گذاشت، اینکه تصمیم گرفته شود به یک ورزشکار خارج از آیین‌نامه پاداشی تعلق بگیرد، در هیچ جای آیین‌نامه نوشته نشده است که چگونه باید محاسبه شود. تصمیمات گرفته شده در خصوص این موضوع ارتباطی به ریاست جمهوری نداشته و وزارت ورزش و جوانان در این مورد تصمیم گرفته است. هیچ جوره نمی‌توان نبود مرحوم گلبارنژاد را برای خانواده وی پر کرد. اما سعی می‌کنیم بازنگری کنیم و با تصمیمی مناسب به خانواده و کمک کنیم. خانواده او انتظار بیشتری داشتند که ما سعی می‌کنیم موضوع را مجددا بررسی کنیم.

وی ادامه داد: می‌خواهم بگویم چون در قضیه تجلیل از قهرمانان برخی مسائل در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده و سلیقه در آن حاکم است وقوع هر اتفاقی نیز طبیعی است. در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده ورزشکاری که جان خود را از دست می‌دهد باید معادل پاداش مدال طلا را دریافت کند یا به او پاداش مدال برنز تعلق گیرد.

داورزنی تصریح کرد: کسی قصد بی‌احترامی به خانواده گلبارنژاد را نداشته و این مسئله به خاطر سوءتفاهم پیش آمده است. در آیین‌نامه ما موضوعات دیگری مانند داورانی که موفق به کسب مجوز حضور در المپیک نیز شده‌اند در نظر گرفته نشده بود اما به ذهن مسئولان وزارت ورزش و شخص سلطانی‌فر رسید تا برای تجلیل از زحمات آنها به این دوستان نیز توجه شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در آیین‌نامه ارزش‌گذاری نشده بود که چه تعداد سکه برای این موضوع اختصاص داده شود ما سعی می‌کنیم با بررسی اموراتی مانند این مسائل در آینده قانونمندتر در این خصوص رفتار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقی مانند مسئله‌ای که برای بهداد سلیمی و یا مجتبی عابدینی در المپیک به وجود آمد در آیین‌نامه ما وجود نداشت اما وزارت تصمیم گرفت از آنها نیز تقدیر کند. ما در این خصوص هر تصمیمی می‌گرفتیم اختلاف سلیقه وجود داشت اما برای آینده پیش‌بینی این مسائل را خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: