رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو؛

ایران توانسته قدرت خود را در تکواندو به همگان ثابت نماید

کدخبر: 2090638

رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو گفت: وجود مرکز جهانی تکواندو در ایران نشان دهنده تلاش این کشور برای توسعه و ارتقا این رشته رزمی می‌باشد.

به گزارش «نسمی آنلاین» و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نود و سومین سمینار داوری کیوروگی و صد و هفتمین دوره بازآموزی داوری کیوروگی با حضور 236 داور مرد و زن از 11 کشور ایران، اتریش،‌ استرالیا، مالزی، ترکیه،‌آذربایجان، پاکستان، نیجریه، عمان، عراق و سوریه و زیر نظر «شکیر چلبات» رییس کمیته داوران و «الی چول کیم» رییس دپارتمان آموزش فدراسیون جهانی تکواندو به میزبانی فدراسیون کشورمان برگزار شد.

«شکیر چلبات» رییس کمیته داوران که تدریس این دوره را برعهده داشت، در خصوص برگزاری این سمینار گفت: از فدراسیون تکواندو ایران تشکر می‌کنم که شرایط برگزاری دوره‌‌های بین‌المللی را برای ارتقا سطح تکواندو در سراسر دنیا فراهم می‌نماید. با توجه به حضور فعال داوران ایرانی در رویداد‌های برون‌مرزی اعطای میزبانی به ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشحالم که داوران به صورت مطلوب از شرایطی که برای آنها فراهم شده است استفاده می‌نمایند.

وی افزود: در المپیک لندن و ریو رشته تکواندو در امر قضاوت به قدری موفق عمل کرد که کوچکترین تبعیضی در امر قضاوت مبارزات تکواندو صورت نگرفته است. پس از المپیک ریو نیز دکتر «چو» رییس فدراسیون جهانی از 30 مربی که بهترین‌های دنیا بودند دعوت کرد تا پیشنهادات خود را برای جذابیت هرچه بیشتر مبارزات اعلام کنند که این قوانین در جلسه مجمع عمومی فدراسیون جهانی 2016 به تصویب رسید.

رییس کمیته داوران با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های داوری افزود: همه در تلاش هستیم تا با به کارگیری قوانین شفاف، مبارزاتی با تکنیک‌های جذاب و قوانین عادلانه را به نمایش بگذاریم تا پیشرفت روزافزون تکواندو را شاهد باشیم.

«چلبات» در پاسخ به این سوال که چرا تدریس این دوره برعهده خودش بوده است تصریح کرد: پس از اینکه قوانین جدید داوری به تصویب رسید این پنجمین دوره‌ای است که در آن به تدریس می‌پردازم و هدف از اینکه من تدریس را برعهده دارم این است که می‌خواهند داوران به صورت یک‌نواخت با قوانین آشنا شوند تا برای قضاوت در مسابقات قهرمانی جهان 2017 مشکلی نداشته باشیم.

وی در پایان با اشاره موفقیت‌های ایران در عرصه‌های بین‌المللی بیان کرد: ایران توانسته تکواندوکاران قدرتمندی را پرورش بدهد و باتوجه به مدال‌هایی که تاکنون در میادین بین‌المللی کسب کرده است امپراطوری بزرگی را در رشته تکواندو در اختیار دارد. ایران از زمانی که تکواندو به رشته‌های المپیکی اضافه شده است جایگاه بالایی را کسب کرده و علاوه بر تمرکز بر قسمت قهرمانی، توانسته داوران قدرتمندی را در سطح جهان به منصه ظهور بگذارد. شهرام اربابی و حافظ مهدوی از داوران قدرتمند ایران هستند که با قضاوت عادلانه در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو توانستند توانایی های خود را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر: