بورس در کانال ۷۶ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد

کدخبر: 2090333

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال در ۴۸ هزار و ۶۸۷ نوبت خرید و فروش شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با 368 واحد کاهش، به کانال 76 هزار واحدی بازگشت. فرابورس نیز به روند ملایم افت ادامه داد.

نماگر بورس امروز در کاهشی قابل توجه در جایگاه 76 هزار و 766 واحدی قرار گرفت که سهم اصلی را در این افت، نمادهای رمپنا (مپنا) وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، فملی (ملی صنایع مس) و شفن (پتروشیمی فناوران) داشتند.

امروز نماد شرکت مپنا پس از هشت ماه توقف، بازگشایی شد که با کاهش شاخص همراه بود و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشت.

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و 235 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 118 میلیارد ریال در 48 هزار و 687 نوبت خرید و فروش شد.

بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز با کاهش روبرو شدند.

بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 128 واحد، شاخص کل (هم وزن) 79 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 63 واحد، شاخص آزاد شناور 388 واحد، شاخص بازار اول 492 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 18 واحد افت کرد.

تنها شاخص مثبت امروز بازار یعنی شاخص بازار دوم، 510 واحد بالا رفت.

حق تقدم پارس خودرو، حق تقدم آهنگری تراکتورسازی ایران، پالایش نفت تهران، حمل و نقل بین المللی فارس و موتورسازان تراکتورسازی ایران در معاملات امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند.

گروه مپنا، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم گروه صنعتی پاکشو و حق تقدم توکافولاد نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

شاخص کل فرابورس امروز با یک واحد افت در جایگاه 870 واحدی ایستاد که با افزایش حجم و کاهش ارزش مبادلات همراه بود.

در معاملات امروز معامله‌گران شاهد نقل و انتقال نزدیک به 681 میلیون ورقه بهادار در بیش از 29 هزار دفعه معاملاتی بودند که ارزش آن افزون بر یک هزار و 100 میلیارد ریال بود.

امروز در بازار سهام فرابورس، متشکل از بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط بیش از 661 میلیون سهم به ارزش 401 میلیارد ریال دادوستد شد که با اتمام پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده در نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین، در نماد «نوینح1»، شمار 533 میلیون ورقه به ارزش 10 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

پس از این نماد، شرکت بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس» شاهد نقل و انتقال 20 میلیون سهم به ارزش 51 میلیارد ریال بود که به این ترتیب بالاترین حجم دادوستدها را در این بازار در اختیار گرفت.

نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس نیز با معامله سه میلیون سهم به ارزش 60 میلیارد ریال، بیشترین ارزش تبادلات را از آن خود کرد.

نگاهی به معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می ‌دهد نزدیک به 38 میلیون ورقه در این تابلو دادوستد شد که قیمت این اوراق در بازه قیمتی 663 هزار تا 763 هزار ریال در نوسان بود.

کمترین قیمت اوراق تسهیلات مسکن به «تسه شهریور 93» و بیشترین نرخ آن به «تسه بهمن 95» اختصاص یافت.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز با معامله 2 میلیون و 500 هزار ورقه به ارزش 20 میلیارد ریال روبرو شدند.

ارسال نظر: