گرد و غبار عراق امروز به ایران می رسد

کدخبر: 2089862

با افزایش سرعت وزش باد در عراق، توده گرد و غبار در مناطق شرقی و جنوبی این کشور شکل گرفته است که امروز و فردا به دلیل حرکت این توده، در جنوب و غرب کشور پدیده گردوغبار و وضع باد و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان هواشناسی امروز (پنجشنبه) از ورود یک سامانه بارشی از غرب و همچنین بروز گردو غبار و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی و غربی ایران به سبب حرکت توده تشکیل شده بر فراز عراق خبر داد.

با ورود سامانه بارشی از غرب، در جنوب غرب و بتدریج شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد که بارش ها در ارتفاعات به شکل برف است.

بر اساس تصاویر ماهواره ای، با افزایش سرعت وزش باد در عراق، توده گرد و غبار در مناطق شرقی و جنوبی این کشور شکل گرفته است که امروز و فردا به دلیل حرکت این توده، در جنوب و غرب کشور پدیده گردوغبار و وضع باد و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

فردا (جمعه) بارش ها در شمال غرب و غرب به شکل پراکنده ادامه می یابد.

شنبه با نفوذ سامانه بارشی تازه ای از غرب کشور، بارش ها در این منطقه بیشتر می شود.

آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی است که بتدریج با افزایش ابر همراه می شود و در آخر وقت نیز بارش خفیف پیش بینی می شود.

بیشینه دمای امروز تهران به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

امروز شهرکرد با دمای منفی سه درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان بود. بندرعباس با دمای هوای 28 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز به عنوان گرمترین مرکز استان ثبت شد.

همچنین صبح امروز ورزقان در آذربایجان شرقی دمای منفی 9 درجه و خلخال دمای منفی هفت درجه را به عنوان سردترین منطقه های کشور تجربه کردند.

ارسال نظر: