دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۳۰ درصد جاروبرقی‌های بازار خارجی است/ ۴۰ درصد بازار دست چینی‌ها است

کدخبر: 2089812

شانه ساز گفت: بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار حجم واردات لوازم خانگی کوچک است که در این میان ۳۰ درصد از واردات متعلق به جاروبرقی است

سید ابوالقاسم شانه ساز دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بازار همچنان در رکود است و رونق چندانی ندارد، به طوری که فروش لوازم خانگی کوچک به نسبت سال 94، تغییر چندانی نداشته است بلکه حتی 10 درصد نیز کاهش فروش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این کاهش فروش نتیجه رکود و پایین آمدن قدرت خرید مردم است که ترجیح می‌دهند قبل از تهیه کالاهایی که در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند ابتدا مایحتاج اصلی از جمله مواد غذایی و پوشاک را تأمین نمایند.

شانه ساز در رابطه با واردات کالاهای لوازم خانگی کوچک اظهار داشت: بین 100 تا 150 میلیون دلار حجم واردات لوازم خانگی کوچک است که در این میان 30 درصد از واردات متعلق به جاروبرقی است، اما در کل قاچاق در این حوزه کمتر است و عمده محصولات خارجی موجود در بازار از طریق واردات رسمی به بازار داخل وارد می شود.

دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک گفت: در حقیقت حجم کالاهای خارجی موجود در بازار در حوزه لوزام خانگی کوچک حدود 50 درصد است که بیشتر آن ها نیز از چین، امارات و قطعات نیز از کشور کره وارد می شود که حداقل 40 درصد از بازار در دست کالاهای چینی و حدود 6 درصد در دست ترکیه است.

وی در پایان در رابطه با فعالیت کارخانه های تولیدکننده داخلی گفت: وضعیت تفاوت چندانی نکرده و همه در تلاش هستند تا بیشترین تولید را داشته باشند که البته برخی کارخانه‌های نیز هستند که با ظرفیت 40 درصد تولید می کنند.

ارسال نظر: