دانش‌آشتیانی در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد:

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال آینده/ اطلاعی از پرداخت عیدی بازنشستگان ندارم

کدخبر: 2089780

وزیر آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۵ را سال آینده پرداخت می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه آموزشی این وزارتخانه برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلات عید و اینکه این ایام دانش آموزارن را از فضای آموزشی دور نمی‌کند اظهار داشت: تعطیلات عید خللی در برنامه آموزشی دانش‌آموزان وارد نمی‌کند. تعطیلات نوروز طبق سال‌های گذشته بوده و معمولاً مدارس برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان دارند که در تعطیلات دو هفته ای برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اینکه دانش‌آموزان به مسافرت و طبیعت روند، در اجتماع حضور پیدا کنند نیز جزو دروس آموزشی ما است. ممکن است بعضی مدارس تکالیفی برای دانش‌آموزان در ایام عید در نظر بگیرند که البته اختیاری است، البته ما معتقدیم اجازه دهند دانش‌آموزان در کنار خانواده و در طبیعت برنامه آموزشی‌شان را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدارس غیردولتی اقدام به برگزاری آزمون و انجام مراحل ثبت‌نام کرده‌اند، این اقدامات را چقدر قانونی می‌دانید؟ گفت: ما تاریخ دقیقی نداریم که به آنها بگوییم که از این تاریخ به بعد اقدام کنید. معمولاً مراحل گزینش بعد از عید شروع می‌شود، اما ثبت‌نام‌ها در زمانی که ما تعیین کرده‌ایم، آغاز می‌شود.

دانش‌آشتیانی همچنین درباره عدم پرداخت عیدی به برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: عیدی بازنشستگان در اختیار صندوق بازنشستگی است و ارتباطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد و من هم اطلاع ندارم که عیدی آنها را پرداخت نکرده باشند. معمولاً برای همه بازنشستگان طبق یک روال پرداخت می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: گروه تحقیق و تفحص مجلس وجود دارد و بناست کار آنان سریع‌تر تمام شود و گزارش دهند.

ارسال نظر: