رییس کمیته امداد کشور:

۲۰۰ هزار یتیم در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

کدخبر: 2089778

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد ایتام تحت پوشش کشور را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیون حامی در سطح کشور از این ایتام حمایت می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم جشن تجلیل جمعی از خیران و نیکوکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران شب گذشته با حضور پرویز فتاح، رییس کمیته امداد کشور، محسن ولیئی، رییس کمیته کمیته امداد استان تهران، الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران، طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس، اسدالله جولایی رییس ستاد دیه، مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران و جمعی از خیران و نیکوکاران استان تهران برگزار شد.

در این مراسم، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای 200 هزار یتیم زیرپوشش این نهاد قرار دارند گفت: یک میلیون حامی داریم که با کمیته امداد همراهی دارند و هر یتیم بطور متوسط پنج حامی دارد.

پرویز فتاح با اعلام اینکه متوسط دریافتی هر یتیم ماهانه 140 هزار تومان است که توسط حامیان به افراد یتیم پرداخت می شود افزود: تلاش می کنیم تا این مبلغ دریافتی ماهانه افزایش یابد.

وی با تاکید بر آیات قرآنی که بهترین بهشت خداوند از آن ابرار دانسته است گفت: گیرنده صدقات خداوند متعال است و خیران با خداوند معامله می کنند.

فتاح تاکید کرد: بارها تاکید کرده ام که اطلاق واژه مددجو و مددکار بایستی تغییر کند. این دو واژه هم در املاء و هم در انشاء اشتباه اند. ممدجویان کمیته امداد دست خداوند بر روی زمین اند و در حقیقت این افراد مددکاران الهی در زمین اند تا دست ما را بگیرند و بالا ببرند.

فتاح ادامه داد: در هر گوشه ای از کشور که رفتم، آثار و برکات خیران ایران اسلامی جلوه گری می کرد. با وجود چنین انسان های بزرگی، کمیته امداد نیازی به رییس و مدیر ندارد بلکه به افراد خادم و دلسوز نیاز دارد.

وی تصریح کرد: همه ما نوکر افراد نیازمند هستیم و باید به این نوکری افتخار کنیم.

22درصد از مددجویان تهرانی کودکان یتیم و بدسرپرست هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران نیز در این مراسم با اعلام این خبر که حدود 105هزار مددجو مستمری بگیر از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند هستند گفت: حدود 100 هزار مددجو نیز بصورت غیر مستمری بگیر بصورت یک و چند خدمتی از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره می برند.

محسن ولیئی افزود: 22 درصد مددجویان را ایتام و فرزندان خانواده های بد سرپرست تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در طرح اکرام که به افراد یتیم خدمات می‌دهد 7 هزار نفر تحت پوشش داریم که متوسط پرداختی به این افراد توسط حامیان هر ماه 300 هزار تومان است که این رقم پرداختی بالاترین میزان پرداختی در سطح کشور است.

وی یادآور شد: در طرح محسنین نیز 13 هزار فرزند بد سرپرست تحت پوشش داریم که بطور متوسط 130 هزار تومان ماهانه توسط حامیان به این افراد پرداخت می شود.

در ادامه این مراسم علاوه بر تجلیل از خردسال ترین و پیشکسوت ترین نیکوکار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، از خانواده شهید آتش نشان امیر حسین داداشی تقدیر و قدردانی شد. به گفته پدر این شهید آتش نشان، امیر حسین داداشی سالیان سال بود که جز حامیان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران بود و یک فرزند یتیم را تحت پوشش داشت و حالا خانواده داداشی ادامه راه وی را در پیش گرفته اند.

ارسال نظر: