پارسایی در مراسم "حماسه امید":

برای ورود اعضای لیست امید به هیأت رئیسه حتی خارج از مجلس هم لابی‌هایی داشتیم

کدخبر: 2089502

سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: ما برای ورود اعضای لیست امید به هیأت رئیسه و فراکسیون‌های مهم با مجلس و حتی خارج از مجلس لابی و رایزنی‌هایی داشتیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بهرام پارسایی نماینده مردم تبریز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه (9 اسفندماه 95) در مراسم حماسه امید که از سوی فراکسیون امید مجلس دهم به مناسبت انتخابات 7 اسفند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در حقیقت برنامه امروز برای گزارشی از عملکرد فراکسیون امید مجلس برگزار شده است.

وی افزود: مجلس دهم با همه فرازونشیب‌های خود شکل گرفت، اما نحوه شکل‌گیری آن تفاوت بارزی با مجالس گذشته داشت.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های بارز مجلس دهم نسبت به مجلس گذشته جایگزینی خرد جمعی به جای خرد فردی بود که بر این اساس انتخابات هفتم اسفندماه کاملاً تشکیلاتی شکل گرفت که حاوی چند پیغام بود.

پارسایی ادامه داد: تغییر مجلس دهم نسبت به مجلس نهم، بیشتر در نحوه انتخاب بود که جایگاه مهم جریان اصلاحات در جامعه را نشان داد. فراکسیون امید مجلس در بدو تأسیس توانست نقطه مرکزی و شکل فراکسیون را مشخص و جمع کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اکثر منتخبان لیست امید افرادی بودند که دور اولشان بود به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، با اینکه آنها تجربه خاصی نداشتند و خیلی از آنها همدیگر را نمی‌شناختند، اما لابی‌های بیرون از مجلس در تعیین سمت‌ها و انتخاب اعضای لیست امید بی‌تأثیر نبود و با رایزنی‌های فراکسیون امید و لابی‌های صورت‌گرفته در مجلس توانستیم سه نفر از اعضای لیست امید را در هیأت رئیسه وارد کنیم. در کمیسیون ماده (3) احزاب نیز برای پیشبرد اهداف سیاسی‌مان دو نفر را فرستادیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم همچنین یادآور شد: در بحث رأی اعتماد سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم توانستیم موفق عمل کنیم.

پارسایی ذر خاتمه اعلام کرد که از ابتدای تشکیل مجلس دهم شورای اسلامی تاکنون 39 جلسه هیأت رئیسه فراکسیون امید، 16 جلسه شورای مرکزی و 14 جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار شده است.

ارسال نظر: