موسوی لاری در مراسم "حماسه امید":

در سال ۸۴ مسیر خود را درست طی نکردیم/ ممکن است همه از دولت گلایه داشته باشند

کدخبر: 2089501

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ممکن است همه گلایه‌هایی حتی از دولت داشته باشند، اما همه در این فرصت باید با هماهنگی برای محکم‌تر کردن گام سوم قدم برداریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شامگاه دوشنبه (9 اسفندماه 95) در مراسم «حماسه امید» که از سوی فراکسیون امید مجلس دهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت انتخابات هفتم اسفندماه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: هدف از تشکیل این مراسم در حقیقت قدرشناسی از مردمی است که هفتم اسفندماه سال گذشته با حضور خود حماسه آفریدند.

وی افزود: این مراسم همچنین بازخوانی راهی است که به این حماسه منتهی شده است و جای تأمل فراوان دارد که ما در سالروز هفتم اسفندماه برای آنچه اتفاق افتاد، به اینجا رسیدیم، حال باید پرسید باید چه کنیم که این موضوع فراموش نشود.

موسوی لاری اضافه کرد: ما نباید فراموش کنیم مردم با حضور خود حجت را تمام کردند و آنچه اتفاق افتاد، محصول تلاقی درک دست اندرکاران از جامعه و هدایت درست مردم از این درک بود و نتیجه این انتخابات (7 اسفندماه 94) در کشور مبارک بود.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین تصریح کرد: شکل‌گیری متفاوت آنچه که در مجلس نهم وجود داشت برای مردم غیرقابل‌قبول بود و نوعی تنش‌آفرینی و عدم درک واقعی از مسائل جامعه و مشکلاتی که از طریق افراط‌گرایی به مردم وارد می‌شد، وجود داشت.

وی همچنین یادآور شد: مردم در اسفند 94 با حضور خود به تندروی‌ها و افراط‌گرایی‌ها یک نه بزرگ گفتند،‌دست‌اندرکاران امور این تلقی مردم و نیاز را در انتخابات 94 خوب درک کردند و با به کارگیری روش دقیق و بدون رفتار افراطی زمینه‌ای را فراهم کردند که حماسه اسفند محقق شود.

موسوی لاری ادامه داد: آنچه در نشست‌هایی از این قبیل لازم است این است که ما منتخبین مردم و مورداعتماد عامه مردمی هستیم که با حضور خود سنگ‌تمام گذاشتند.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با طرح این سوال که تا چه حد توانسته‌ایم تا قبل از انتخاب شدن آنچه گفته‌ایم و شعار می‌دادیم عمل کرده و چه می‌کنیم، گفت: باید راه طی‌شده را ارزیابی کنیم تا از این طریق بتوانیم مسیر خوبی را طی کنیم و در آینده هم باید از این طریق بدانیم چه باید بکنیم و قولی که به مردم داده‌ایم را محقق کنیم. این یک مسیر و گام به سوی جلو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در سال 92 اصلاحاتی که در طول سال‌های بعد 84 داشتیم را جبران کردیم و با درکی صحیح به این نتیجه رسیدیم که در سال 84 مسیر را درست طی نکردیم. اگر با وحدت و همدلی حرکت کرده بودیم، به مسیر دیگری می‌رفتیم. در آن 8 سال خاطره شیرین زیادی نداریم.

موسوی لاری بر همین اساس اضافه کرد: نتیجه انتخابات سال 92 شکل‌گیری یک دولت تعادلی بود و در سال 94 هم گام دوم را برداشتیم که این نشان داد عقب‌گرد فکری داشتیم.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با طرح این سوال که برای انتخابات 96 چه باید بکنیم که گام دوم قاطع‌تر و سودمندتر برداشته شود، گفت: در سال 96 با دو انتخابات مهم، مواجه هستیم که یکی از آنها تا لایه‌های زیر خود برای ما ملموس است. یکی هم انتخابات ریاست جمهوری است که تکلیف‌مان مشخص است.

وی با بیان اینکه قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم یک کاندیدا مطرح خواهد بود، گفت: در انتخابات شورای شهر هم از این نظر بسیاری از نیروها به میدان می‌ایند و موجی ایجاد می‌شود که این یک برکت است، لذا برای کسب موفقیت هیچ راهی جز هماهنگ حرکت کردن وجود ندارد و تنها خطر غفلت در این زمینه است.

موسوی لاری ادامه داد: همه ممکن است گلایه‌هایی حتی از دولت داشته باشد، ولی همه اینها را در سبدی به نام حرکت جمعی و سبد جمعی قرار می‌دهیم تا گام سوم محکم‌تر صورت گیرد.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر همین اساس اضافه کرد: ما باید گام سوم را محکم‌تر برداریم تا مردم این امید را واقعی تلقی کنند نه واهی و نه اینکه بگویند امید یک سرابی بیش نبود.

وی با اشاره به اینکه فضا برای فعالیت واقعی نهادهای مدنی هموار نیست، گفت: در حوزه اجتماعی و سیاسی قطعاً توجه مجلس را می‌طلبد و صدای منتقدان و کسانی که انتقاد دارند را باید بشنویم. یکی از ویژگی‌های مجموعه ما باید این باشد که صدای مخالفان و منتقدان را بشنویم و با آنها مقابله نکنیم.

ارسال نظر: