شهردار گرگان برکنار شد

کدخبر: 2089498

رئیس شورای شهر گرگان گفت: دادگاه کیفری حکم تعلیق شهردار گرگان را صادر کرد و این حکم امروز در صحن شورای شهر برای شهردار گرگان قرائت شد و براساس این حکم وی از سمت خود برکنار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدمحمد قدس مفیدی در گفتگو با تسنیم در گرگان اظهار داشت: امروز در صحن علنی شورای شهر گرگان حکم دادگاه کیفری مبنی بر تعلیق حسین صادقلو شهردار گرگان برای وی قرائت شد و وی نیز از خود دفاع کرد.

وی افزود: براساس این حکم که عصر امروز به دست من رسید برای وی فعلا تا رسیدگی قطعی به حکم و موضوع و صدور حکم قطعی، حکم تعلیق از خدمت صادر شده است.

رئیس شورای شهر گرگان تصریح کرد: وی براساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان دچار این موضوع شده و پس از منع تعقیب در دادسرا و اعتراض به این حکم، پرونده وی به دادگاه کیفری 2 یا همان شعبه 104 سابق ارسال شد و در آنجا قرار منع تعقیب شکسته و جلب دادرسی صادر شد بعنی اینکه قاضی ادله لازم برای ایثارگری وی را به رسمیت نشناخته است و کیفرخواست برای وی صادر شد.

قدس مفیدی گفت: پس از 20 روز و انجام استعلامات لازم، حکم تعلیق شهردار گرگان صادر شده است.

وی اظهار کرد: این به معنای مجرمیت وی نیست و این به معنای این است که ادله لازم را برای اینکه شامل این بند شود را ندارد.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: براساس ماده 71 تبصره 4 قانون شوراها دوره خدمت شهردار به علت استعفای کتبی وی و تصویب شورا یا برکناری وی در شورای شهر با مراحل قانونی و یا تعلیق وی براساس مقررات قانونی انجام می‌شود.

قدس مفیدی گفت: براساس این قانون و بند ج تبصره 4 ماده 71 دوره خدمت شهردار گرگان پایان یافته و شورا باید در این زمینه تصمیم‌گیری ‌و سرپرست شهرداری را انتخاب کند.

وی درباره اینکه شهردار گرگان اعلام کرده که به من حکمی ابلاغ نشده و اطلاعی از آن ندارم، افزود: این حکم در صحن علنی و با حضور وی قرائت شد و وی نیز دفاعیات خود را اعلام کرد و نمی‌دانم که برچه اساسی این حرف را می‌زند اما متن این حکم نیز فردا صبح به وی ابلاغ می‌شود.

ارسال نظر: