مطهری در جمع خبرنگاران:

منتظر لایحه دولت برای اصلاح قانون انتخاباتی هستیم

کدخبر: 2089481

نائب رئیس مجلس گفت: منتظر لایحه اصلی دولت در رابطه با قانون اصلاح انتخابات هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو لیست امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم «حماسه امید» که شامگاه دوشنبه (9 اسفندماه 95) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال فارس که آیا اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در کنار روحانی از گزینه دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد یا خیر، اظهار داشت: من فعلاً نمی‌خواهم در رابطه با انتخابات صحبت کنم.

وی در ادامه این سوال و در خصوص اینکه فراکسیون امید به اجماع نظری در خصوص گزینه ریاست جمهوری دوره دوازدهم رسیده است یا خیر، افزود: من فعلاً در رابطه با انتخابات اظهارنظری نمی‌کنم و نظر فراکسیونی را هم باید از سخنگو سوال کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش قطع سخنرانی در مشهد به کجا رسید، تصریح کرد: این گزارش را کمیسیون شوراها صادر کرده‌ است و اینکه آیا در صحن قرائت بشود یا خیر، مشخص نیست، ولی گزارش آن در کمیسیون نهایی شده است. ما گزارشات را (هم گزارش کمیسیون شوراها و هم گزارش وزارت کشور) را به دادسرای ویژه روحانیت داده‌ایم که استفاده کنند.

مطهری همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته برخی اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات، خاطرنشان کرد: شب گذشته در این دیدار در خصوص مسائل روز بحث و تبادل نظر شد، نمی‌دانم تا چه حد خبر آن منتشر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مباحثی هم از قول عارف رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با رئیس دولت اصلاحات مطرح شد، گفت: آقای عارف شب گذشته در این دیدار صحبتی نکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رئیس دولت اصلاحات در رابطه با نامزد اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده صحبتی کرد یا خیر، گفت: خیر در این رابطه صحبتی نداشت.

این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای رفع حصر رئیس دولت اصلاحات سخنانی داشت یا خیر، گفت: به دلیل اینکه جلسه محرمانه نبود خیلی در این رابطه صحبت نشد، اما ما همچنان به دنبال طرح خودمان در این زمینه هستیم. طرح دیدار با محصوران را دنبال می‌کنیم و در این رابطه در حال مذاکره هستیم ولی زمان آن مشخص نیست.

مطهری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استفساریه‌ای که در رابطه با انتخابات قرار بود به شورای نگهبان برود، به کجا رسیده است، عنوان کرد: ظاهراً شورای نگهبان بر همان ایراد استفساریه تأکید کرده و به نظر من می‌توانست مستقیماً به مجمع تشخیص مصلحت برود، ولی ظاهراً چون در بررسی قبلی مجلس رفع ابهام شده بود، اینک شورا بر همان ایراد قبلی خود تأکید کرده و احتمالاً باز به مجلس می‌آید و مجلس هم بر نظر قبلی خود اصرار می‌کند و پس از آن به مجمع خواهد رفت.

وی در خاتمه در پاسخ به سوالی مبنی بر اصلاح قانون انتخابات به کجا رسید هم یادآور شد: دیگر برای این موضوع دیر شده است و منتظر لایحه دولت در این رابطه هستیم.

ارسال نظر: