در تهران انجام شد؛

مراجعه ۱۶۶۸ نفر برای دریافت مجوز سقط جنین طی ۱۰ ماه

کدخبر: 2089402

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۶۶۸ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد مجوز سقط برای ۹۱۵ نفر صادر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ در 10 ماه سال جاری 1668 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 1620 مورد اعلام شده بود سه درصد افزایش یافته است.

دردی ماه سالجاری نیز 197 مورد برای دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اندکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/13 درصد افزایش یافته است.

پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی اعلام کرده که این شرایط به دو گروه تقسیم می‌شود شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به بیماری جدی مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

ارسال نظر: