کاتا ایران حال و روز خوشی ندارد

شاهچراغی: نتایج رقابت‌های انتخابی کاتا متاثر از تغییرات فدراسیون کاراته بود

کدخبر: 2089388

ملی‌پوش سابق کاتای تیم ملی کاراته ایران گفت: کاتا حال و روز خوشی ندارد و نتایج مسابقات بین‌المللی نیز بیانگر این مسئله است.

داود شاهچراغی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی کاتا اظهار داشت: حقیقتا روز جمعه ما شاهد اتفاقات خیلی عجیبی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاتا بودیم. در این مسابقات متاثر از تغییر و تحولات فدراسیون کاراته، نفرات برتر انتخاب شدند. اگر به نفرات برگزیده در انتخابی کاتا انفرادی دقت کنید به وضوح تاثیر تغییر و تحولات فدراسیون کاراته را مشاهده می‌کنید.

وی با انتقاد از داوری مسابقات کاتا عنوان کرد: داوری‌های مسابقات روز جمعه از انصاف و عدالت به دور بود البته مشکلات داوری در کاتا ایران مختص امسال نیست و در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است. تنها تفاوت مشکلات داوری امسال در این بود حق‌کشی‌‌ها خیلی واضح بود و حتی کاتاروهایی که دچار لغزش‌های بدی شدند امتیازات بسیار خوبی دریافت کردند.

ملی‌پوش سابق کاتا ایران خاطر نشان کرد: نسبت به سال گذشته از آمادگی بهتری برخوردار بودم و علاوه بر من، فرید حقیقی و قربانعلی‌پور که از نفرات برتر سال‌های گذشته بودند به شکل کاملا مشخص از دور مسابقات حذف و نفرات دیگر به دور بالاتر صعود کردند. با یک حساب سرانگشتی می‌شود مشاهده کرد این اتفاقات متاثر از چه مسائلی بوده است. مشکلات داوری انتخابی تیم ملی کاتا واقعا تاسف‌آور بود.

وی تصریح کرد: ما با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم از ادامه حضور در دور نهایی انصراف بدهیم. البته از دورهای اول و دوم به نظر می‌آمد چه اتفاقاتی قرار است بیفتد اما در ادامه نحوه امتیاز دهی به برخی ورزشکاران عجیب و غریب بود. در کاتا ایران به راحتی نمی‌شود روی کاتا تبریز خط کشید و سوابق و پتانسیل این تیم مشخص است اما به راحتی امتیازات این تیم را نیز ندادند. با این اتفاقات قطعا کاتا ایران به سمت خوبی نخواهد رفت.

شاهچراغی با انتقاد از مسئولان فدراسیون کاراته عنوان کرد: با بررسی سوابق بازیکنان حاضر در مسابقات و نتایج انتخابی سال گذشته به راحتی مشخص یود تغییر و تحولات فدراسیون باعث ایجاد یک گردش کامل شده است و جدول رنکینگ کاتاروها نیز با وجود این مسائل مشخص شده بود. در انتخابی تیم ملی این مسائل به راحتی قابل تشخیص بود و برای ما نیز از قبل از شروع مسابقات این رفتار قابل پیش‌بینی بود اما دیگر فکر نمی‌کردیم با این شدت اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: غیر از ما که از دور مسابقات انصراف دادیم نفرات دیگری نیز حضور داشتند که از داوری‌ها به شدت ناراضی بودند اما به کار خود ادامه دادند. نکته جالب مسابقات انتخابی این بود که بهترین کاتای من، فرید حقیقی و قربانعلی‌پور نمره کمتری از بدترین اجرای نفرات برتر انتخابی دریافت کرد که خیلی نکته عجیب و قابل تاملی بود.

ملی‌پوش پیشین کاتا ایران در خصوص حال و روز کاتای ایران خاطر نشان کرد: کاتا حال و روز خوشی ندارد و نتایج مسابقات بین‌المللی نیز بیانگر این مسئله است. نفراتی که از تیم‌های امید به رده بزرگسالان آمدند در رده سنی خود در مسابقات بین‌المللی موفق ظاهر نشدند اما متاسفانه به راحتی بچه‌های باسابقه و ثابت شده را حذف کردند.

شاهچراغی در پایان در خصوص وضعیت خودش عنوان کرد: به لحاظ شخصی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهم و قصد دارم بدون توجه به حاشیه‌های فدراسیون کاراته در مسابقات کاراته وان شرکت کنم. امیدوارم تا جایی که از لحاظ مالی امکان دارد بتوانیم در مسابقات حاضر شوم . مدت‌ها است در انتخابی تیم ملی در حق من اجحاف شده است و باید خودم برای خودم فرصت ایجاد کنم. من حتی با این روند دیگر علاقه‌ای به حضور در رقابت‌های انتخابی آینده تیم ملی ندارم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چشم امیدی به فدراسیون کاراته ندارم چرا که آنها برنامه‌ای برای کاتا ندارند و از لحاظ مالی نیز حمایتی نمی‌کنند. کاتارو باید در مسابقات مختلف حضور داشته باشد تا دیده شود و در مسابقات رسمی حضور پر قدرت داشته باشد.

ارسال نظر: