اسدیان مطرح کرد؛

امحای ۹۴ میلیون پرونده قضایی در کشور/ ۱۰ مجتمع قضایی در تهران فاقد متصدی بایگانی راکد است

کدخبر: 2089252

مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه گفت: از حدود ۱۵۹ میلیون پرونده حدود ۸۸ میلیون آنها در رایانه ثبت شده و در رابطه با اسکن پرونده‌های ضروری طبق آمار شش میلیون انها اسکن شده و ۱۸میلیون باقی مانده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد اسدیان مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه در گردهمایی یک روزه مدیران و مسئولان طرح ساماندهی اسناد و پرونده‌های مختومه قضایی که با حضور معاونان و نمایندگان دادگستری‌های کل کشور و سازمان‌ها و واحدهای تابعه در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: در قوه قضاییه حدود 20 میلیون پرونده ضروری وجود داشت و از مجموع 133میلیون پرونده غیر ضروری در این مدت 114 میلیون پالایش شده و 18میلیون باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در پرونده‌های ضروری نیز 9 میلیون پرونده پالایش شده و 15میلیون پرونده باقی مانده است، گفت: از حدود 159 میلیون پرونده حدود 88 میلیون آنها در رایانه ثبت شده و در رابطه با اسکن پرونده‌های ضروری طبق آمار شش میلیون انها اسکن شده و 18میلیون باقی مانده است.

اسدیان با اشاره به امحای پرونده‌ها گفت: امحای پرونده های غیر ضروری که توسط سازمان اسناد انجام شده و 94 میلیون پرونده امحا شده است.

دادیار دیوان عالی کشورتصریح کرد: کل مساحتی که توسط بایگانی‌ها اشغال شده بود حدود 84 هزار متر مربع بود که بعد از این فرایند 64541 متر آن آزاد شده و این فضا در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

وی به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از اهم مشکلات ما است. مثلا در تهران که باید غنی‌ترین استان باشد هم اکنون 10 مجتمع فاقد متصدی بایگانی راکد است و در سی ناحیه دادسرای تهران چند ناحیه فاقد بایگانی راکد هستند و در 14حوزه قضایی استان تهران برخی حوزه ها فاقد بایگانی راکد هستند.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه، افزود: این مشکلات وجود دارد اما کار بخوبی پیش‌می رود. برای پیش برد طرح حدود 110 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز بایگانی‌ها نیاز داریم.

ارسال نظر: