نوبخت در صحن علنی مجلس:

درآمد سازمان هدفمندی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است/ درآمد حاصل از فروش حامل‌های انرژی متعلق به سازمان هدفمندی‌ نیست

کدخبر: 2089155

رئیس سازمان بودجه گفت: درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان در سال است و اینکه درآمد حاصل از فروش بنزین را درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدانیم، غلط است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس (7 اسفند 95) در جریان بررسی بودجه سال 96، در بخش درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها گفت: همان‌طور که پیش از این هم اعلام کرده بودم درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها حداکثر 35 تا 36 هزار میلیارد تومان است و آقایان مبلغی معادل 76 تا 80 هزار میلیارد تومان را مطرح کردند.

وی افزود: من از رئیس مجلس درخواست کردم تا مرجع قانونی با انتخاب رئیس مجلس تعیین شود و این موضوع را موردبررسی قرار دهد و این مرجع در گزارش کتبی خود عنوان کرده که کل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون در سال 1395، 36 هزار و 400 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بودجه اظهار داشت: اینکه یکی از نمایندگان درآمد هدفمندی یارانه‌ها را بین 70 تا 80 هزار میلیارد تومان عنوان می‌کند و عنوان می‌شود که فلان مقدار بنزین با فلان قیمت در تعداد مشخصی از روزهای سال به فروش می‌رسد و اینکه این درآمد حاصل از فروش این مقدار بنزین، درآمد هدف‌مندی یارانه‌ها نامیده می‌شود، غلط است و درآمد حاصل از فروش بنزین، درآمد سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها نیست، بلکه درآمد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

نوبخت خاطرنشان کرد: پیش از آنکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس به تصویب برسد، درآمد حاصل از فروش بنزین در نهایت به حساب خزانه‌داری واریز می‌شد.

وی افزود: در بخش فروش گاز نیز درآمد حاصل از این بخش، درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست، بلکه درآمد شرکت ملی گاز است و در قانون بودجه نیز به عنوان درآمد شرکت ملی گاز به تصویب می‌رسد و البته این پول به حساب شرکت گاز نمی‌رود، بلکه به حساب خزانه واریز می‌شود.

رئیس سازمان بودجه اظهار داشت: طبق ماده ۲ اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، توانیر و شرکت آب باید بخش خالص درآمد حاصل از فروش حامل‌های انرژی که کسورات از آن کسر شده، به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کنند.

ارسال نظر: