ظریف در واکنش به تلاش آمریکایی‌ها برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی:

حرکات بیهوده برخی در آمریکا علیه سپاه تأثیری نخواهد داشت

کدخبر: 2089093

وزیر امور خارجه به تلاش آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این تحرکات آمریکا هیچ گاه منافعی برای آنها نداشته است، همه دنیا اذعان دارند که سپاه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابله با تروریسم داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم نکوداشت شهدای وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تلاش برخی در آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی تصریح کرد: این تحرکات آمریکا هیچ گاه منفعتی برای این کشور و مردمش نداشته است.

وی گفت: همه دنیا اذعان دارند برادران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشترین حمایت را از کشورهای منطقه در برابر تروریست ها بویژه تروریست های تکفیری، داعش و النصره دارند.

ظریف افزود: هرگونه حرکت علیه این مردان غیور کشورمان صرفاً سبب روشن شدن ماهیت کسانی می شود که این اقدام را می کنند و حتماً به نفع آنان نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: یقین دارم اینگونه حرکات بیهوده تأثیری نخواهد داشت.

* به علت بدعهدی آمریکا از ابتدا در پی تحقق امتیازات برجام بودیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وزیر امور خارجه تصریح کرد: از روز اجرای برجام به علت بدعهدی های آمریکا و تصورات باطلشان که تحریم ها علیه ما را سرمایه می دانستند ناگزیر بودیم قدم به قدم امتیازاتی را که در توافق حاصل شده است در عمل هم بگیریم.

محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم نکوداشت شهدای وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره برنامه وزارت خارجه برای واداشتن طرف مقابل به اجرای تعهداتش در چارچوب برجام افزود: ما از روز اول اجرایی شدن توافق مانند زمان مذاکره که ناگزیر بودیم با استقامت و اتکا به حمایت مردم، حقوق ملت ایران را در توافق بیاوریم به علت بدعهدی آمریکایی ها و تصورات باطلشان ناگزیر بودیم امتیازاتی را که در توافق حاصل شده است در عمل هم بگیریم.

وی گفت: این روش ها را ادامه داده ایم و اکنون در بسیاری از حوزه ها بویژه در حوزه نفت و حمل و نقل که دو حوزه از سه حوزه اصلی تحریم ها بوده همه موانع برداشته شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در حوزه بانکی نیز توانسته ایم موانع را یک به یک برداریم و در آینده بیش از این توفیق حاصل خواهد شد.

ظریف گفت: جامعه بین المللی در قبال برخی لفاظی ها که از بعضی جاها درباره برجام می شنویم مقاومت و تاکید دارد که برجام حتماً باید اجرا شود.

* امنیت و اقتدار ملی مرهون شهدای انقلاب است

وزیر امور خارجه امنیت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران را مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی دانست.

محمدجواد ظریف در مراسم نکوداشت شهدای وزارت خارجه گفت: کشورمان از 38 سال پیش در برابر همه فشارها، تحریم ها، جنگ ها و دشمنی ها ایستادگی کرده و موفق تر از قبل با سربلندی پیروز شده است.

وی افزود: ما توانسته ایم یگانه محیط امن در منطقه ای آکنده از خشونت، خون، درگیری، سبعیت، کشتار و قتل های بیرحمانه باشیم و در حوزه های مختلف از صنعت هسته ای گرفته تا اقتصاد مقاومتی و فناوری های پیشرفته، مسیر پیشرفت و سربلندی را با اقتدار طی کنیم.

ظریف گفت: ما توانسته ایم در برابر قدرت های جهانی مقاومت کنیم چه در صحنه جنگ که همه برای حمایت از ظالم و تجاوزگر بسیج شده اند و چه در صحنه فناوری که همه برای محروم کردن ملت ما از دستاوردهای علم و فناوری ممانعت می کردند.

وی افزود : این در حالی است که ملت ما و ملل منطقه علم و فناوری را در قرون گذشته سخاوتمندانه در اختیار جهانیان گذاشتند اما اکنون با خست و ظلم از دستیابی ملت ما به فناوری ها جلوگیری می کنند و همه تلاششان را کردند تا حقوق ملت ایران را زیر پا بگذارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: با این حال به برکت مکتب ایثار و مقاومت که سرمایه جاودان ما برگرفته شده از خون سالار شهیدان و رهروان امام حسین (ع) است توانستیم در برابرشان مقاومت کنیم .

ظریف افزود : اکنون احساس شرم می کنم در برابر خانواده های بزرگوار شهدا سخنی بگویم اما به برکت این مقاومت و ایثار توانستیم بر همه مشکلات و ناملایمات، فشارها، جنگ ها و تحریم ها پیروزمندانه فایق شویم و بتوانیم به عنوان قدرتی موثر و کشوری پیشرفته مطرح باشیم.

وی گفت : ما نیرویی مردمی و متکی به خود هستیم که امنیت، اقتصاد، فناوری و دفاعش درون زاست که این سبب افتخار مکتب حسینی است که شهدا را تربیت کرده است، شهیدانی که ناظر بر ما در پیروی از این آموزه ها هستند .

وزیر امور خارجه افزود : پیامی که شهدای گرانقدر از جانب ملت بزرگ ایران به جهانیان دادند پیام اقتدار است و ما همواره تا پایان تاریخ مرهون شهدا و ایثارگرانیم؛ میزان وامداری ما به شهدا و ایثارگران و خانواده هایشان قابل شمارش نیست زیرا بابت ایثار آنان و خانواده هایشان است که اکنون طعم امنیت را می چشیم.

ظریف تاکید کرد : به علت رشادت های آنان است که امروز کسی جرأت نمی کند به این مرز و بوم و ملت ما نگاه خصمانه داشته باشد و ما می توانیم با امید به آینده و با تدبیر مسیر پیشرفت را طی کنیم .

وی گفت : به علت ایثار آنان است که در عرصه دیپلماسی می توانیم بدون نگرانی هم مذاکره و هم مقاومت کنیم .

ظریف مبانی اقتدار ملی را بسیار فراگیر دانست و افزود : ما برای حفظ این مبانی نیازی به دیگران نداریم در حالی که پس از توافق هسته ای کشورهای منطقه که اکنون سر و صدا راه انداخته اند سراسیمه به واشنگتن رفتند و پیامشان به اربابشان این بود که کجا ما را رها کرده اید؟

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آنان کشورهایی هستند که حیات و بقایشان صرفاً مرهون نیروی خارجی است و هیچ امیدی به داخل و ملتشان ندارند و مجبورند به دیگران اتکا کنند به همین علت با حرکتی نگران و با حرکت دیگری ذوق زده می شوند.

وی افزود : اما ما به برکت خون شهدا، امام شهدا و راهنمایی های مقام معظم رهبری توانسته ایم بدون نگرانی از تحولات بیرونی با تدبیر در مسیر امنیت حرکت کنیم .

ظریف گفت : وزارت امور خارجه این افتخار را دارد که در کل دیپلماسی اش بر اساس اقتدار ناشی از فرهنگ ایثار و شهادت و اتکا به ملت بزرگ ایران حرکت می کند و مفتخر است که در این میدان عشق، 40 درصد از همکارانش حضور فعال و برجسته داشته اند.

وی تصریح کرد : وزارت خارجه مفتخر است که در صحنه بین المللی با جانبازان شیمیایی حضور می یابد ، جانبازانی که می توانند در چشم غربی ها نگاه کنند و با اقتدار بگویند که این وضع جسمانی ما ثمره جنایات و نامردمی های آنان است .

ظریف افزود : این جانبازان در حضور غربی ها می توانند اعلام کنند که ما طعم سلاح های شیمیایی را چشیدیم اما از آن در برابر دشمن استفاده نکردیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اکنون نیز با اقتدار می ایستیم و از توان بالای نظامی خود فقط برای دفاع و جلوگیری از خیالبافی کسانی استفاده خواهیم کرد که به چند ابزار وارداتی از خارج می نازند.

وی گفت : البته آنان می دانند در برابر ملتی هستند که به برکت توان و پیام شهدا و ایثارگران و تلاش دانشمندان و نیروهای مسلح کشورمان به اقتداری بزرگ رسیده و هیچ گاه نگران برخی رجزخوانی های گروهی که همه چیزشان وابسته به دیگران است نخواهد شد.

ظریف در پایان افزود: این افتخار برای خانواده های شهدا و ایثارگران است که ملت ایران در سایه فداکاری آنان و فرزندانشان در امنیت زندگی می کنند.

در این مراسم از گروهی از خانواده شهدای وزارت امور خارجه قدردانی شد.

ارسال نظر: