علی باقری:

هر جایی که پای ارزش‎های دینی بودیم، خیالمان از جنگ و به هم خوردن آرامش و تنش راحت بود

کدخبر: 2088991

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: هر جایی که پای ارزش‎های دینی بودیم، علاوه بر تامین منافع ملی، تضمین امنیت ملی و رفاه جامعه، خیالمان از جنگ و به هم خوردن آرامش و تنش راحت بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی باقری امشب در جمع مردم بروجرد در مسجد الغدیر این شهرستان اظهار داشت: حرکت امام راحل در اوایل دهه 40 حرکتی بدیع در تاریخ تشیع بود و امام خمینی(ره) با برجستگی‎های ویژه خود توانست، چنین حرکتی را در کشور کلید بزند که آثار و برکات زیادی را در جهان به دنبال داشت.

وی عنوان کرد: کشور هم اکنون در وضعیت ویژه و خاصی به سر می‎برد، به عبارت بهتر هم دوستداران و هم دشمنان انقلاب در شرایط ویژه‎ای هستند.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انقلاب نام و یاد حضرت امام(ره) را احیا می‎کند، خاطر نشان کرد: امام مبتکر و مدعی ورود دین در حاکمیت بود که این مسیر را با جسارت و شجاعت شروع کرد و در آن لرزشی نداشت.

باقری با اشاره به اینکه همگان ایمان و باور امام راحل به مسیر انقلاب و دستیابی به هدف را نداشتند، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوگانگی و اختلاف وجود دارد و عده‎ای ورود دین به حاکمیت را قبول ندارند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب در جریان تاریخ انقلابی کسانی که پرچم مخالف با ورود دین در حاکمیت را به دست گرفتند، بیشتر شدند و این از دولت موقت شروع شد.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در مسیر انقلاب و در مقاطع مختلف انسان‎های متفاوت که مسؤولیتی در کشور داشتند، به این مسئله اذعان داشتند که ورود دین به حاکمیت موجب صدمه به منافع ملی و مخدوش شدن رفاه جامعه و تهدید صلح و آرامش می‎شود.

باقری افزود: اواخر سال 92 در انتخابات ریاست جمهوری نیز یکی از مباحث مطرح از سوی برخی این بود که انرژی هسته‎ای موجب تحریم ما شده و باید به حرف آمریکا گوش دهیم تا رفاه ما تامین شود، از طرفی خیره‎سری و لجبازی در پایبندی به ارزش‎های انقلاب موجب می‎شود ما هزینه بدهیم، بنابراین اگر می‎خواهید که تامین رفاه و منافع ملی صدمه نبیند و دچار دغدغه و نگرانی از جنگ نباشید، باید به حرف آمریکا گوش دهید.

وی یادآور شد: تاریخ 38 ساله انقلاب به ما ثابت می‎کند که هر جا پای مبانی دین در حکومت و ارزش‎های انقلاب و دین ایستاده‌ایم، موفق شده‌ایم و هر جا که نسبت به این مبانی سستی نشان دادیم و نسبت به ارزش‎های انقلاب اهمال کردیم، ضرر دیدیم.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: هر جایی که پای ارزش‎های دینی بودیم، علاوه بر تامین منافع ملی، تضمین امنیت ملی و رفاه جامعه، خیالمان از جنگ و به هم خوردن آرامش و تنش راحت بود.

باقری پیشرفت ایران اسلامی در عرصه هسته‎ای را غیر قابل انکار خواند و افزود: بهترین دلیل پیشرفت ما این است که قلدرهای دنیا جلوی ما ایستادند و هزینه دادند که ما عقب‌نشینی کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت‎های دفاعی و نظامی کشور اشاره و بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب سابقه‎ای در مباحث هسته‎ای، دفاعی و نظامی نداشتیم و زیر ساختی در این زمینه‎ها در کشور وجود نداشت.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از رابطه آمریکا با شاه در عرصه نظامی به عنوان رابطه‎ای استراتژیک و در هم تنیده‎ یاد و عنوان کرد: آمریکا توانمندی تولید صنایع دفاعی را به کشور ما در آن زمان نمی‌داد.

باقری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی پیشرفت‎های عینی در عرصه صنایع دفاعی رخ داد و با وجود سال‎ها تحریم امروزه این موفقیت‎ها را به منصه ظهور رسانده‎ایم، به این ترتیب می‎توانیم ادعا کنیم که در مرزهای صنعت دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود تحریم‎ها، فشارها و کمبودها توانست به این توانمندی‎ها دست یابد، چرا که کسانی در این عرصه فعالیت کردند که به دین و ارزش‎های انقلاب پایبند بودن و شهید تهرانی مقدم ‎ها از آن جمله هستند.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه از اواخر دهه 40 صنعت خودروسازی در کشور فعال بوده است، افزود: با وجود این سابقه روز به روز از کیفیت تولیدات ما کاسته شده و پیشرفتی نکرده‎ایم، البته دلیل این عقب‎گرد آن است که کار به دست کسانی سپری شده که تعلق آنها به مبانی دین در حاکمیت و پایبندی به ارزش‎های انقلاب کمتر بوده است.

باقری اظهار کرد: به افرادی که ادعا دارند پایبندی به ارزش‎های دین به رفاه جامعه صدمه می‎بیند، باید گفت که انرژی هسته‎ای و پیشرفت صنایع دفاعی برای رفاه و امنیت مردم است و این پابندی هم امنیت ملی را تضمین می‎کند و هم دغدغه جنگ را از بین می‎برد.

وی افزود: این در حالی است که عده‎ای با ایجاد فضای منفی در جامعه به دنبال القای این هستند که مشکلات کشور ناشی از پایبندی به ارزش‎های دین در حاکمیت است.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، تبعیض و فقر را از مشکلات کشور برشمرد و بیان کرد: جایی که این ناهنجاری‎های وجود دارد، همان جایی است که ما از ارزش‎های دین و انقلاب دور شده‎ایم.

باقری خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب از یک سال پیش در چندین مناسبت بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی‎گری مردم و مسؤولان تاکید داشتند، چرا که این راه علاج دردها است، در مقابل اگر مسؤولان از این مسیر خارج شوند، اعتماد مردم به حکومت سست می‎شود.

وی در پایان تصریح کرد: وظیفه توده‎های مردم در خصوص رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ترویج انقلابی‎گری این است که جلوی کسانی که خارج از مسیر می‎روند، را بگیرند.

ارسال نظر: