به اتفاق آرا

شورای امنیت تحریم‌های یمن را یک سال تمدید کرد

کدخبر: 2088967

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا ضمن تصویب تمدید یک ساله تحریم‌های یمن، اجرای دیگر قطعنامه‌های این شورا که در آنها اشاره‌ای به تجاوز نظامی عربستان سعودی نشده را خواستار شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که حملات عربستان سعودی به مردم یمن تقریبا دو ساله شده، شورای امنیت تحریم‌ها علیه این کشور جنگ زده را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

فروردین ماه سال 1394 با گذشت یک سال از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، شورای امنیت سازمان ملل تحت بند فصل هفتم منشور سازمان ملل قطعنامه‌ای با 14 رای مثبت و 1 رای ممتنع روسیه علیه «انصارالله یمن» تصویب کرد؛ قطعنامه‌ای که در آن اصلا به تجاوز نظامی عربستان سعودی نشده بود.

در قطعنامه آمده که «تصمیم گرفتیم که همه کشورهای عضو سازمان ملل فورا اقدامات لازم برای ممانعت از ارائه مستقیم یا غیرمستقیم، فروش یا انتقال سلاح به و یا به نفع علی عبدالله صالح، عبدالله یحیی الحکیم، عبدالخالق الحوثی و افراد و نهادهای مندرج در کمیته پیگیر به پاراگراف 19 قطعنامه 2140 سال 2014 کمیته پیگیر پاراگراف 20 این قطعنامه انجام دهیم.

از کشورهای عضو به ویژه کشورهای همسایه یمن می‌خواهیم همه کشتی‌ها و محموله‌ها به مقصد یمن را در سرزمینهای خودشان بازرسی کنند».

در پایان این قطعنامه هم نام عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن و احمد علی عبدالله صالح، فرزند رئیس‌جمهور اسبق به لیست افراد تحریم‌های سازمان ملل افزوده شد.

به گزارش شینهوا، روز پنجشنبه اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا ادامه تحریم‌های مذکور را تا 28 فوریه 2018 تصویب کردند.

شورای امنیت همچنین از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست که برای از طریق گفتگو و مذاکره اختلافات را حل و از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

ارسال نظر: