محمود الحوث در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

صلح فلسطین بدون بازگرداندن حقوق فلسطینیان امکان پذیر نیست

کدخبر: 2088748

رئیس هیأت پارلمانی موریتانی معتقد است انتخاب مقاومت تنها راه درست در مسیر حل بحران فلسطین است و صلح بدون بازگرداندن حقوق و تشکیل یک دولت قوی امکان پذیر نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود الحوث، رئیس هیأت پارلمانی موریتانی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که دومین روز آن امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش ها برای حل مسئله فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین کشور برای حل بحران فلسطین در حال تلاش است.

رئیس هیأت پارلمانی موریتانی بر همین اساس تصریح کرد: انتخاب مقاومت تنها راه درست در مسیر حل بحران فلسطین است و صلح بدون بازگرداندن حقوق و تشکیل یک دولت قوی امکان پذیر نیست لذا از حمایت ایران از مقاومت تشکر می کنم.

وی افزود: رئیس جمهور موریتانی اخیراً سفیر رژیم صهیونیستی را از کشورمان بیرون کرده و بزرگترین میدان شهر که در برابر سفارت آمریکا واقع شده را به نام میدان قدس نامگذاری کرده است.

محمود الحوث ادامه داد: همچنین مجسمه مسجد الاقصی در میدان قدس خودنمایی می کند و نام خیابان منتهی به سفارت آمریکا را خیابان قدس نامگذاری کرده ایم تا آمریکایی ها ناگزیر باشند هر روز آن را ببینند.

رئیس هیأت پارلمانی موریتانی در پایان مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: تمامی کشورهای عربی اسلامی باید فلسطین را مهم بدانند و برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی اقدام کنند در حالی که متاسفانه برخی از آنها در برقراری ارتباط با اسرائیل از یکدیگر پیشی می گیرند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: