هیچ‌وقت مربی نمی‌شوم چون عاشق کشتی گرفتن هستم

باروز: یزدانی را در فینال المپیک ریو شکست می‌دادم!/ صادق گودرزی بهترین حریف ایرانی من بود

کدخبر: 2088640

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در مورد حضور در ایران، تقابل با حسن یزدانی، مسائل روز کشتی جهان و قانون ترامپ صحبت‌هایی انجام داد که در نوع خود جالب است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جردن باروز، قهرمان المپیک 2012 لندن و یکی از نامدارترین کشتی‌گیران آزادکار جهان همراه با تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در مسابقات جام جهانی کرمانشاه به ایران آمد.

وی مورد استقبال گرم مسئولان فدراسیون کشتی و ورزش ایران قرار گرفت؛ اتفاقی که سورپرایز باروس را به‌دنبال داشت و او در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به‌زبان فارسی از مردم ایران تشکر کرد، آزادکار وزن 74 کیلوگرم آمریکا که تا کنون شکستی مقابل کشتی‌گیران ایرانی نداشته و در کرمانشاه هم پیمان یاراحمدی را مغلوب کرد.

جردن باروز در گفت‌وگویی در مورد حضور در ایران، تقابل با حسن یزدانی و مسائل دیگر صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

* با کشتی‌گیران ایرانی زیادی مبارزه کرده‌ای و تاکنون شکستی نداشتی، بهترین حریف ایرانی تو چه‌کسی بوده است؟

صادق گودرزی بهترین حریف من محسوب می‌شد. او در وزن ما بهترین بود و حیف شد که زود از کشتی خداحافظی کرد.

* بسیاری از علاقمندان به کشتی منتظر رویارویی تو با حسن یزدانی در المپیک 2016 ریو بودند اما این اتفاق رخ نداد. در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه هم یزدانی یک وزن بالا رفت و باز تقابل شما رخ نداد.

خیلی دوست داشتم با همدیگر کشتی بگیریم اما قسمت نبود. برای کشتی با یزدانی، برنامه‌های زیادی داشتم. به‌نظر من اگر در فینال المپیک ریو به یزدانی می‌خوردم، او را شکست می‌دادم. من در المپیک استرس داشتم اما مغرور نبودم.

* برنامه‌ای برای خداحافظی از کشتی داری؟

نمی‌دانم. من سال به سال جلو می‌روم.

* تو دو فرزند داری. دوری از آنها برایت سخت نیست؟

اتفاقاً دوری از آنها خیلی سخت است. بالانس میان کشتی و خانواده خیلی سخت است. این روزها کاملاً متوجه می‌شوم چیزی مهم‌تر از کشتی وجود دارد و آن خانواده است.

* دوست داری خانواده خود را هم به ایران بیاوری؟

دوست دارم اگر موقعیت فراهم باشد، خانواده‌ام را هم به ایران بیاورم. همسر من ایرانی‌ها را دوست دارد. هنگام برگزاری مسابقات المپیک، همسرم همراه با ایرانی‌ها مسابقات را تماشا می‌کرد.

* دست تو در المپیک 2016 ریو به مدال نرسید. شرایط برای تو پس از المپیک چگونه پیش رفت؟

شرایط خیلی سخت بود. من مدتی از کشتی دور بودم اما تمام دنیا اتفاقات مربوط به من را رصد می‌کرد. به هر حال من معروف‌ترین کشتی‌گیر دنیا بودم، خوشحال می‌شدم وقتی می‌دیدم دنیا به من توجه دارد.

* میزبانی ایران در مسابقات جام جهانی کرمانشاه را چطور دیدی؟

همه چیز عالی بود. در ایران مردم زیادی برای تماشای مسابقات به سالن می‌آیند.

* نظرت در مورد ایران چیست؟

ایرانی‌ها آدم‌های خوب و مهربانی هستند. جالب است تعداد کسانی که در اینستاگرام از تهران من را «فالو» کرده‌اند بیشتر از افرادی است که در نیویورک، صفحه من را دنبال می‌کنند!

* فینال نفس‌گیری بین ایران و آمریکا برگزار شد. چقدر به قهرمانی امیدوار بودی؟

ایرانی‌ها با غیرت کشتی می‌گیرند. گاهی غیرت از تکنیک ارزش بیشتری دارد. به‌نظر من کشتی‌گیران ایران و آمریکا در کشتی بیشتر از همه غیرت دارند.

* حسن یزدانی وزن خود را تغییر داد و یک وزن بالاتر رفت. آیا تو هم به تغییر وزن فکر می‌کنی؟

شنیده‌ام قرار است وزن 80 کیلوگرم مانند کشتی فرنگی به کشتی آزاد هم اضافه شود. اگر این اتفاق رخ بدهد به وزن 80 کیلوگرم می‌روم چون در این وزن، خوب هستم.

* به مربیگری یا مدیریت در کشتی فکر نمی‌کنی؟

هیچ‌وقت مربی نمی‌شوم چون عاشق کشتی گرفتن هستم. مدیریت را هم دوست ندارم.

* تصمیم عجیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حضور شما در مسابقات جام جهانی ایران را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. چقدر امیدوار بودی که مشکل حل شود؟

فکر می‌کردم به ایران نمی‌آییم و ناامید شده بودیم، با این حال تمام فکر ما روی تمرین و آمادگی متمرکز بود و از سوی دیگر امید داشتیم که شرایط درست شود. سپاسگزارم ایران به ما اجازه داد که به این کشور سفر کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: