سردار رادان در همایش ملی معماری ناجا آینده مطرح کرد:

پلیس آینده ایران؛ برترین پلیس منطقه در تراز تمدن نوین اسلامی

کدخبر: 2088624

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در همایش ملی معماری ناجا آینده گفت: با استفاده از دستاوردهای این همایش سامانه انتظامی امنیتی را ترسیم کرده تا بتوان در حوزه تمدن اسلامی پلیسی را داشته باشیم که بهترین در منطقه باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اولین همایش ملی «معماری ناجا آینده» با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ موسوی جانشین ریاست ستاد کل و جمعی از فرماندهان در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین در حال برگزاری است.

سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در این همایش ضمن خوشامدگویی به مدعوین، اندیشمندان و نخبگان به اساسنامه‌ مرکز مطالعاتی اشاره کرد و گفت: در اساسنامه مرکز مطالعاتی 5 مأموریت نهفته است که یکی از آنها موضوع معماری ناجا آینده است که باید در چارچوب مکتب اندیشه‌های اسلامی و در الگوی امنیتی انتظامی بومی باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا تصریح کرد: ما باید برای برنامه‌های «ناجا آینده»، برنامه‌مان را طوری ترسیم کنیم که هم برگرفته از اندیشه‌ها و مکتب اسلامی باشد و هم به صورت بومی باشد لذا از نیمه دوم سال 94 کار را شروع کردیم و با هدف‌گذاری صورت گرفته، اولین همایش معماری ناجا آینده در سطح ملی امروز برگزار شده است.

وی به تعریف جامعی که برای معماری در سطح نیروهای مسلح اتخاذ شده است پرداخت گفت:‌ معماری ناجا جمهوری اسلامی ایران باید توصیف تصویر و ترسیم وضعیت موجود در آینده مطلوب ممکن باشد یعنی اینکه کار پژوهشی که باید انجام شود باید قابل اجرا باشد و ممکن باشد چرا که اگر ممکن نباشد محکوم به بایگانی است.

وی تصریح کرد: باید هویت و رسالت مأموریت و وظایف ما و ویژگی اجزا و روابط آنها مبتنی بر مکتب اسلام و با رویکرد تمدن نوین اسلامی باشد و پلیس ما نیز باید مجاهدی مسئول برای تمدن اسلامی باشد.

سردار رادان به تلاش‌های انجام شده در این زمینه پرداخت و گفت: تلاش داریم در این همایش هم گفتمان ‌سازی کنیم و هم توسعه مفاهیم در الگو و دانش معماری ناجا آینده داشته باشیم، همچنین اندیشه‌های راهبردی را در ناجا را بسط دهیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا اظهار امیدواری کرد: با استفاده از دستاوردهای این همایش سامانه انتظامی امنیتی را ترسیم کرده تا بتوان در حوزه تمدن اسلامی پلیسی را داشته باشیم که بهترین در منطقه باشد.

وی از کمک اندیشمندان و نبخگان در برپایی این همایش تشکر کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم با همکاری نخبگان زمینه معماری آینده را طراحی کنیم.

ارسال نظر: