عضو اتحادیه قالیشویی‌های تهران اعلام کرد

نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی ۴۶۰۰ و فرش دستبافت ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان / هزینه جا به جایی فرش ۱۶ هزار تومان است

کدخبر: 2088489

هدی نوروزی گفت: قیمت و نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی ۴۶۰۰ تومان، فرش دستبافت معمولی ۸ هزار تا ۱۵ هزار و هر متر موکت ۱۸۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

به گزارش « نسیم آنلاین » هدی نوروزی،عضو یکی از اتحادیه های قالیشویی در شهرستان های استان تهران با اشاره به طرح برخی از ادعاهای کذب و دروغین از سوی مراکز قالیشویی غیر معتبر به متقاضیان شستشوی فرش عنوان کرد: گزارش ها مبنی بر این است که برخی از مراکز قالیشویی‌ها در لیست و منوهایی دروغین عنوان کرده اند، شستشوی ویژه با شامپوی ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی و...که این ادعا دروغی بیش نیست . وی افزود: به واقع در شستشوی فرش‌ها عمدتا از شامپو، پودر و آب استفاده می‌شود و مواد شوینده نیز از محلول‌ها و مواد متعارف ایرانی است و این ادعاها که محلول های شوینده از محصولات و برندهای جهانی معروف است، دروغ محض می باشد . نوروزی گفت: تمامی قالیشویی‌ها موظف هستند فرش را تمیز و سالم به مالک آن بازگردانند و در صورت داشتن زدگی، پارگی، سوراخ یا سوختگی، قطعا باید در هنگام تحویل از سوی مامور و نماینده قالیشویی، بازبینی و نظارت لازم انجام شود و در صورت مشاهده چنین مواردی، در رسید تحویلی موضوع قید می شود . عضو اتحادیه قالیشویی در خصوص نرخ شستشوی انواع قالی عنوان کرد: قیمت و نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی 4600 تومان، فرش دستبافت معمولی 8 هزار تا 15 هزار و هر متر موکت 1800 تا 3 هزار تومان است و هزینه جابجایی و حمل و نقل فرش نیز از یک تخته تا چندین تخته فرش، حدود 16 هزار تومان است که البته ممکن است این میزان با توجه به وسعت شهرستان و دوری یا نزدیکی مسافت متغیر باشد که در توافقات میان قالیشویی و مالک فرش، لحاظ می شود . وی افزود: ممکن است در میان برخی هزینه‌ها همچون رفوگری، شیرازه دوزی، ریشه کشی و...نیز به هزینه شستشو اضافه شود که نرخ و رقم آن بسته به میزان خرابی و آسیب‌دیدگی فرش و توافق میان قالیشویی و مالک متغیر خواهد بود .

نوروزی در خاتمه یادآور شد: به هر ترتیب در صورت طرح شکایت از سوی مالک فرش در ارتباط با نارسایی احتمالی در کیفیت خدمات ارائه شده و یا نامتعارف بودن نرخ دریافتی، امکان پیگیری آن از سوی اتحادیه‌های ذیربط وجود دارد که البته تحقق و پیگیری این امر منوط و مشروط به مجاز بودن فعالیت قالیشویی‌ها می باشد و در صورت جعلی بودن مراکز قالیشویی، اتحادیه ها، تعهد یا وظیفه ای در خصوص پیگیری شکایات نخواهند داشت .

ارسال نظر: