شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدهای کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران/ هزینه‌های بدون مصوبه در نمایشگاه کتاب ممنوع است

کدخبر: 2088481

قائم مقام سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران بر لزوم شفافیت هزینه‌ها و درآمدهای کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیرمسعود شهرام‌نیا با تاکید بر لزوم شفافیت هزینه‌ها و درآمدهای کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به مصوبه ستاد اجرایی نمایشگاه هرگونه درآمد و هزینه بدون طی سیر مقررات اداری مربوط و بدون تصویب در کمیسیون معاملات، خلاف و غیر قابل تایید است.

وی افزود: این تصمیم از آنجا مطرح شد که در سال‌های گذشته برخی از کمیته‌ها پس از تصویب برنامه‌های خود و مشخص شدن سقف بودجه، فعالیت‌هایی را انجام می‌دادند و بدون مصوبه خواستار دریافت هزینه‌های خود بودند. از این رو این مصوبه به تصویب رسیده است تا کمیته‌ها بر اساس سقف معین شده در کمیسیون معاملات هزینه کنند.

قائم مقام سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران درباره جذب نیروی انسانی در کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: تمامی کمیته‌ها قبل از به کار گرفتن هر نیرو نیازمند اخذ مصوبه از کمیسیون معاملات هستند. همچنین کمیته‌ها باید در نظر داشته باشند در موارد مورد نیاز از نیروهای انسانی بهره ببرند و به کارگیری نیرو با توجه به بودجه اختصاص داده شده برای کمیته‌ها باشد.

شهرام نیاز همچنین درباره اصلاح آیین‌نامه کمیته‌ها نیز گفت: با توجه به مصوبه ستاد اجرایی نمایشگاه، مدیران کمیته‌‎ها فرصت دارند تا هفته اول اسفند ماه نسبت به ارسال موارد پیشنهادی در خصوص شرح وظایف و شیوه‌نامه اجرایی و یا اصلاحات مورد نظر در ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی جهت بررسی در کارگروه بررسی و تدوین مقررات اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: