سازمان چای باکارخانه های چایکار بدقول برخورد می کند

کدخبر: 2087794

محمد ولی روزبهان افزود: تاکنون مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان بهای خرید تضمینی خرید برگ سبز چای به چایکاران استانهای گیلان و مازندران پرداخت شده که مبلغ ۱۳میلیارد تومان از طلب کشاورزان چایکار سهم کارخانه ها باقی ماند.

رییس سازمان چای کشور گفت: دولت سهم خود 163 میلیارد تومانی خود، بابت بهای خریدتضمینی برگ سبز چای را پرداخت کرده و حال نوبت کارخانه داران است که سهم خود را پرداخت کنند.

محمد ولی روزبهان، پرداخت تسهیلات وام بهزراعی،مساعده زمستانه (تغذیه ونگهداری) ازسوی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور،صدور دفترچه چایکاری،توزیع کودشیمایی و پیگیری روند پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبزچای را از جمله اقدامات سازمان چای برای بهبود تولید ذکر کرد.

وی افزود : دولت سهم 163میلیاردتومانی خود را بابت بهای خریدتضمینی برگ سبز چای را در مردادماه امسال پرداخت کرده و اگرکارخانه ها نیز سهم خود را سریعا پرداخت کنند این سازمان تا پایان نیمه اول اسفندماه نسبت به پرداخت کامل بهای خرید تضمینی برگ سبز چای اقدام خواهد کرد.

روزبهان افزود: تاکنون مبلغ 221 میلیارد تومان بهای خرید تضمینی خرید برگ سبز چای به حساب کشاورزان چایکار استانهای گیلان و مازندران واریز شده است ولی مبلغ 13میلیارد تومان از طلب کشاورزان چایکار سهم کارخانه ها باقی مانده که در تلاشیم تا هرچه سریعتر این مبلغ نیز پرداخت شود.

وی تاکید کرد: کارخانه هایی که امسال بموقع نسبت به پرداخت سهم خود اقدام نکنند درسال آینده نسبت به قرارداد با آنها تجدید نظر خواهدشد و با این دسته از کارخانه ها قرارداد نخواهیم بست.

وی با اشاره به اختصاص 35 میلیارد ریال تسهیلات وام بهزراعی به شهرستان املش یادآورشد: عملیات بهزراعی تاثیر بسیار مهمی در افزایش کمی و کیفی محصول چای دارد و از این رو انتظارداریم کشاورزانی که عملیات بهزراعی را انجام داده اند به ادارات چای مراجعه تا ازاین تسهیلات تخصیص داده شده بهره مند شوند.

حدود 28 هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارد که از این میزان بیش از 90 درصد در گیلان واقع است و در سال جاری 31 هزار و 200 تن چای خشک در کشور تولید شد.

میزان مصرف سالیانه چای خشک کشور حدود یکصد هزار تن است.

ارسال نظر: