در حاشیه نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش‌ و جوانان؛

داورزنی: فدراسیون‌ها باید موسسات عمومی غیردولتی باشند، نه دولتی!

کدخبر: 2087734

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: روند حرکتی کار در ۸ سال گذشته به سمت دولتی شدن فدراسیون‌ها رفته که باید اصلاح شود و به معنای واقعی فدراسیون ها باید موسسات عمومی غیر دولتی باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی در نشست روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان، از سید نصرالله سجادی معاون سابق این وزارتخانه تقدیر کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اظهار داشت: سالیان سال در کنار شما کار کردیم و و همه موانع و سختی‌ها را که در ورزش قهرمانی وجود داشت درک کردیم و درباره موانع ورزش کشور با وزیر ورزش و جوانان نیز صحبت داشتم.

داورزنی ادامه داد: در این سال ها و با کار در مدیریت استانی، فدراسیون ها و باشگاه ها مشاهده کردیم که موانع مختلفی بر سر راه فدراسیون ها وجود دارد و آنها را لمس کردیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: روند حرکتی کار در 8 سال گذشته به سمت دولتی شدن فدراسیون‌ها رفته که باید اصلاح شود و به معنای واقعی فدراسیون ها باید موسسات عمومی غیر دولتی باشند به طوری که هر کجا نیاز است اصلاح قانونی صورت گیرد به دنبال آن باشیم و یا در صورت نیاز به مصوبه مجلس، در راستای آن بکوشیم.

داورزنی تصریح کرد: تلاش حوزه معاونت ورزش قهرمانی این است که به فدراسیون‌ها کمک کند و در کنار شما باشد و موانع حرکتی فدراسیون‌ها را با تکیه بر برنامه محوری از پیش رو بردارد تا حرکت ورزش با شتاب بیشتری با حمایت معاونین و با هدایت دکتر سلطانی‌فر تا بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و بازی‌های المپیک 2020 ادامه یابد.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: همراه با روسای فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی 2018 و بازی‌های المپیک 2020 و سایر رویدادهای مهمی که پیش‌رو داریم با برنامه‌ریزی مناسب‌تر و حمایت جدی‌تر تلاش‌هایی را انجام می‌دهیم.

داورزنی گفت: موفقیت ما در گرو همکاری و مساعدت است و با این مهم می‌توانیم منشا حرکت بیشر و پرشتاب‌تری در ورزش باشیم.

همچنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش ضمن قدردانی از مشارکت گسترده فدراسیون‌ها در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در تفاهم نامه مالی که با فدراسیون های ورزشی در حال تنظیم است درصدی بابت برنامه فرهنگی فدراسیون ها در نظر گرفته شده که امیدواریم میزان آن به زودی توسط فدراسیون ها مشخص شود.

او همچنین گفت: ما آمادگی لازم جهت همکاری به منظور اجرایی کردن پیوست فرهنگی فدراسیون های ورزش ی در سال 96 را داریم. همچنین برنامه تجلیل از ورزش کاران اخلاق مدار در اسفند 95 و اردوی راهیان نور جامعه ورزش از 7 الی 20 اسفند ماه در مناطق جنگی از دیگر برنامه های مهم پایان سال وزارت ورزش و جوانان بود که به آن اشاره شد.

در این نشست سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان مواردی را در خصوص نحوه پرداختی ها به فدراسیون بر اساس تفاهم نامه های مالی، خزانه داران فدراسیون ها و رعایت قانون و مقرراتی که مورد نظر بازرسی کل کشور است، بیان کرد.

غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی در این نشست پیرامون اعتبار ورزش همگانی فدراسیون ها و ادارات کل ،همچنین ضرورت اعلام گزارش برگزاری جشنواره های همگانی که در استان‌های مختلف برگزار شده مواردی را مطرح کرد.

مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ناشنوایان گرازشی اجمالی از سوابق حضور ایران در المپیک ناشنوایان ارائه داد و اعلام کرد در المپیک 2017 ناشنوایان ترکیه در 14 رشته شرکت می‌کنیم.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی از ورود سنگ نوردی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خبر داد و گفت در این بازی ها ایران شانس کسب 3 الی 5 مدال را دارد.

کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو و غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی نیز ضمن ارائه گزارش به بیان موارد و مشکلات خود پرداختند.

ارسال نظر: