عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع بهداشتی و آرایشی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

لوازم شوینده ماه پیش گران شد/ عرضه صابون خارجی در فروشگاه دولتی!

کدخبر: 2087691

ابوالفضل مسگرزاده، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع بهداشتی و آرایشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » و در رابطه با وضعیت قیمت لوازم شوینده در آستانه ایام عید نوروز بیان داشت: تقریبا در دو ماه گذشته درصدی بر روی قیمت برخی کالاهای صنعت لوازم بهداشتی و مواد شوینده کشیده شد اما در آستانه ایام نوروز هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و اجناس به وفور و با همان قیمت قبلی عرضه می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که متأسفانه دیگر بانک ها به راحتی تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی دهند و از آن جهت که یکی از نهاده‌های تولید، نقدینگی است لذا تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

این تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی افزود: در حال حاضر مشکلات موجود بر سر راه تولید آن چنان زیاد است که یک تولیدکننده ترجیح می دهد که به جای تولید پول خود را در بانک گذاشته و سودش را دریافت کند.

وی گفت: برخی آقایان دولتی با خود می گویند حتما سود تولید از سود بانک بیشتر است که فلان تولیدکننده حاضر نیست کارخانه‌اش را تعطیل کرده و پولش را در بانک بگذارد و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی آن ها را به این اشتباه انداخته که مشکلات چندان زیاد هم نیست.

مسگرزاده خاطرنشان کرد: حقیقت این است که اصلا این گونه نیست بلکه اگر کسی در شرایط کنونی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و حاضر نیست کارخانه اش را از دست بدهد به دلیل زحمات زیادی است که سال‌ها و برای راه اندازی کارخانه‌اش و نام تجاری اش کشیده است.

مسگرزاده در رابطه با وضعیت رکود در بازار گفت: رکود دامن صنعت ما را نیز گرفته است که البته از آن جهت که صنایع بهداشتی جز صنایع مصرفی و مورد نیاز مردم است سهم کمتری از رکود دارد.

عضو انجمن صنایع شوینده خاطرنشان کرد: البته آن چیز که در این وضعیت رکود بیش از پیش به مشکلات دامن می زند و برای همه حتی یک شهروند معمولی ملموس است این است که نسبت به گذشته سهم بیشتری از قفسه مغازه‌ها در اختیار کالاهای شوینده خارجی قرار گرفته است و این برای صنعت داخلی یک هشدار است.

وی بیان داشت: حتی فروشگاه های زنجیره‌ای داخلی نیز بیش از 50 درصد از قفسه های خود را با اجناس خارجی و مواد شوینده غیر ایرانی پر میکنند، قفسه‌های فروشگاه های معتبر داخلی و دولتی پر شده از صابون‌های خارجی.

مسگرزاده گفت: به تازگی نیز یک سری شبکه های پخش در حوزه فعالیتی محصولات آرایشی و بهداشتی درست شده است که به صورت هرمی عمل می کنند و شهروندان را تشویق می کنند تا کالاهای خارجی را با تخفیف به همسایه و خویشاوند به فروش برسانند و برای آن ها نیز مشوق ها و تخفیفات ویژه در نظر می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق بی رویه، مجوزهای مکرر و رنگارنگ و محدودیت های بسیار کمی که برای توزیع و پخش محصول خارجی وجود دارد منجر شده تا روز به روز کالای داخلی از میدان رقابت بیرون رانده شده و اجناس خارجی جای آن ها را بگیرند.

تولیدکننده لوازم بهداشتی و آرایشی در پایان گفت: تمامی این موارد مشوقی است برای این که مشتری را قانع کند تا سهم تولید داخل در سبد کالای مصرفی خود را کاهش دهد و تقاضا نیز کاهش یابد به مراتب تولیدکننده نیز مجبور است تولید خود را پایین بیاورد.

ارسال نظر: