وزارت آموزش و پرورش:

معلم متخلف کرمانی "آماده به خدمت" شد/ ارسال پرونده به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری

کدخبر: 2087615

در پی وقوع تنبیه‌بدنی دانش‌آموز کرمانی در چند روز گذشته توسط معلم، با دستور وزیر آموزش و پرورش، معلم متخلف کرمانی "آماده به خدمت" شد و پرونده او به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری جهت بررسی ارجاع شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه، تنبیه یک معلم در رودبار کرمان باعث شد مداد به سر دانش‌آموز فرو برود؛ این دانش‌آموز بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شده و مداد از سر وی خارج شد.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در خصوص ارتکاب تخلف تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان استان کرمان و با پیگیری‌های به عمل آمده و نظر به آثار سوء اجتماعی و اداری ناشی از عمل معلم و به لحاظ تضرر معنوی و آسیب به سرمایه اجتماعی جامعه فرهیخته فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت، در راستای اعمال ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، با دستور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، معلم موردنظر آماده به خدمت شد.

بر این اساس، پرونده اتهامی معلم مورد نظر جهت بررسی و صدور حکم در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش تحت رسیدگی است و به محض اتمام مراحل قانونی و صدور رأی نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

از آنجایی که تنبیه بدنی آثار سوئی در بر دارد و از آسیب هایی است که بهداشت روانی دانش آموز را در فرایند یاددهی ـ یادگیری دچار اخلال می‌کند، بنابراین هرگونه تنبیه‌بدنی بر اساس قوانین و مقررات نظام آموزش و پرورش ممنوع است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،در واژه‌نامه تخصصی آموزش و پرورش در خصوص واژه «آماده به خدمت» آمده است: منظور از آماده به خدمت این است که در حال حاضر کارمند هیچ پُست سازمانی به عهده ندارد و در انتظار ارجاع به یک اداره یا سازمان و اختصاص پُست سازمانی است.

ارسال نظر: