سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید از پس‌فردا/ استان‌های پربارش کشور اعلام شد

کدخبر: 2087504

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش باران و برف در کشور طی دو روز آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنجشنبه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز (سه شنبه 26 بهمن)، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش باران و برف و در بخش هایی از جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی بارش برف ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش ها امروز در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و نیمه شرقی بوشهر بالا خواهد بود، گفت: امروز برای مناطق شمال غرب، سواحل غربی خزر و برخی مناطق غرب کشور نیز بارش برف پیش بینی می شود، همچنین در جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه 27 بهمن، بارش در جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت، افزود: با ورود سامانه بارشی جدیدی بارش در شمال غرب تقویت شده و به دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می یابد. شدت بارش در این روز در کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان به شکل برف و در کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وظیفه، روز پنجشنبه 28 بهمن، سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و شدت بارش در فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان به صورت رگبار باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید ودر برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی، شمال زنجان به صورت برف خواهد بود، همچنین در گیلان و مازندران بارش باران شدت خواهد داشت.

وی افزود: در روز پنجشنبه در شمال غرب کشور کاهش دمای 6-4 درجه سلسیوس و در سواحل شمالی کشور 8 -5 درجه سلسیوس پیش بینی می شود. همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاده های کوهستانی واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز به علت بارش برف لغزنده خواهد بود.

مدیر کل پیش بین و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روز آینده، گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 27 بهمن، کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 11 و 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی در پایان اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه 28 بهمن، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 12 و 1 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ارسال نظر: