به دلیل برودت هوا و یخبندان

مدارس ۱۶ استان امروز تعطیل شدند

کدخبر: 2087425

مدارس برخی مناطق کشور روز سه‌شنبه به دلیل برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر از سوی وزارت آموزش و پرورش تعطیل اعلام شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فهرست مدارس تعطیل در روز سه‌شنبه، ۲۶ بهمن ماه به شرح زیر است:

* استان البرز

به علت بارش برف و یخبندان، پیش‌دبستانی، مقطع ابتدایی و متوسطه اول در نوبت صبح تعطیل هستند.

* استان آذربایجان شرقی

شهرستان هشترود: کلیه مدارس مناطق شهری با یک ساعت تاخیر راس ۹ شروع خواهند شد و کلیه مدارس مناطق روستائی تعطیل اعلام می‌شود.

- بخش نظرکهریز: کلیه مدارس مناطق شهری و روستائی تعطیل اعلام می‌شود.

- منطقه خواجه: در شیفت قبل و بعداز ظهر، کلیه مدارس مناطق شهری و روستائی تعطیل اعلام می‌شود.

- منطقه ورزقان: کلیه مدارس مناطق شهری و روستائی (شیفت قبل از ظهر و بعداز ظهر) تعطیل است.

* استان گیلان

به دلیل بارش شدید برف و مشکل تردد همه مقاطع تحصیلی مدارس شهرهای عمارلو، رحمت‌آباد و بلوکات و دیلمان در شیفت صبح و عصر تعطیل است.

* استان لرستان

به علت برودت هوا، یخبندان و لغزندگی مدارس دوره ابتدایی بخش اشترینان تعطیل و فعالیت آموزشی مدارس دوره های اول و دوم متوسطه هم با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

کلیه مدارس ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه شهرهای ازنا و الیگودرز و بخش‌های زاغه و بیرانشهر هم با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹صبح آغاز خواهند شد.

* استان قم

بنا به گزارش دریافتی از بخش‌های سلفچگان و خلجستان مبنی بر بارش شدید برف و سردی و برودت هوا و یخ‌زدگی سطح معابر، تمامی مدارس این دو بخش در نوبت صبح تعطیل است.

* استان سمنان

به علت برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر مدارس دوره ابتدایی شهر مهدیشهر و شهمیرزاد تعطیل و فعالیت آموزشی مدارس دوره های اول و دوم متوسطه هم با دو ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

کلیه مدارس ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه فولادمحله نیز تعطیل است.

* استان همدان

به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی تمامی دوره های تحصیلی در ملایر، سامن، جوکار، کبودرآهنگ، گل تپه، فامنین، قهاوند، رزن، سردرود و قروه، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مدارس دوره ی اول متوسطه درنواحی یک و دو همدان، نهاوند، خزل، بهار ولالجین و مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در اسدآباد در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

* استان فارس

با توجه به بارندگی اخیر در شهرستان جهرم تمامی مدارس فقط ۳ روستای طغر، امیر سالار و سیف آباد بخش خفر و مدارس پیش دبستانی و دبستان در بخش های سیمکان، کردیان، بخش مرکزی و شهرجهرم در نوبت صبح تعطیل است.

در شهرهای لامرد و مهر مدارس پیش دبستانی و دبستان در نوبت صبح تعطیل است.

در شهرستان خنج نیز تمامی مدارس تمام دوره های تحصیلی در کل شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.

در شهر گراش تمامی مدارس تمام دوره های تحصیلی فقط روستاهای این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.

در شهرستان داراب به جز شهر داراب و جنت‌شهر تمام مدارس نوبت صبح تمام مقاطع تحصیلی بخش‌ها و روستاهای داراب تعطیل است.

در شهرستان قیروکارزین به جز شهر قیر تمام مدارس تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح تعطیل است.

در شهرستان زرین دشت تمامی مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول دبیرستان در شیفت صبح تعطیل است.

تاکنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس شیراز اتخاذ نشده و مدارس این شهر در روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه تعطیل نیست.

* استان تهران

به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش پردیس، رودهن، دماوند، فیروزکوه، ملارد و شهریار در نوبت صبح تعطیل است.

تمامی مدارس ابتدایی بخش‌های لواسانات و رودبار قصران به علت بارش برف و لغزندگی معابر تعطیل است.

* استان گلستان

به دلیل بارش برف، ساعت شروع کار، کلیه مدارس شهرستان مراوه تپه استان کلستان در تمام مقاطع تحصیلی از ساعت ۸:۳۰ صبح است.

تمام مدارس ابتدایی وپیش دبستانی شیفت صبح ومدارس مناطق کوهستانی وصعب العبور و مدارس متوسطه اول کوهستانی ذیل که شیفت صبح هستند (عرفان، شهید نوری، مسافری تمک، گلستان، حاج حسین زاده، اسماعیل زاده، باقی زاده، انسیه ثالثی، ریحانه، مالک اشتر، علامه مجلسی، داور پناه۵ ، مهر، گرگانلی دوجی، پیوند، اراز زاده، نبی اکرم، رضوی، نیایش، پویندگان، شهید امانی، فرهنگیان، شهید هورن، پویش، خاتم الانبیا، شهید کاملی، بوستان، شهید قلی زاده، نیایش، فرزانگان٬ فرهنگ و شهید کوچکی تعطیل است.

همچنین کلیه مدارس روستاهای کوهستانی بخش چشمه ساران (از پادگان نوده به بالا) تعطیل است.

* استان مرکزی

با توجه به بارش برف سنگین، برودت هوا، احتمال یخ زدگی معابر، مشکلات عبور و مرور در سطح خیابان‌ها و بسته بودن بعضی از راه های روستایی تعطیلی اضطراری مدارس فقط برای نوبت صبح به این شرح اعلام می‌شود:

کلیه مدارس همه دوره‌های تحصیلی شهرستان‌های اراک (نواحی ۱ و ۲)، شازند، زرندیه، و فراهان و مناطق سربند و نوبران تعطیل هستند.

در شهرستان کمیجان همه مدارس با تاخیر و رأس ساعت ۹ صبح، در شهرستان خنداب کلیه مدارس روستایی تعطیل و مدارس شهری با تاخیر و راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، در شهرستان تفرش کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه اول با تاخیر و راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز به کار می‌نمایند.

در شهرستان خمین کلیه مدارس روستایی همه دوره های تحصیلی تعطیل هستند و کلیه مدارس ابتدایی شهری هم تعطیل اعلام می‌شود و مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان خمین با تاخیر و راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه شروع به کار می نمایند.

در شهرستان آشتیان فقط مدارس ابتدایی شهر و روستا با تاخیر راس ساعت ۹ به مدرسه می‌روند.

در شهرستان ساوه فقط مدارس ابتدایی شهر و روستا تعطیل هستند.

* استان کردستان

به دلیل تداوم بارش برف، لغزندگی معابر و برودت هوا مراکز پیش دبستان، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر و کلیه مدارس روستایی بیجار در نوبت صبح تعطیل است.

* استان قزوین

به دلیل برودت هوا، تمامی مدارس استان در سه مقطع تحصیلی تعطیل است.

* استان آذربایجان غربی

باتوجه به بارش برف، یخبندان و بردوت هوا در نوبت صبح مدارس برخی مناطق استان به این شرح اعلام می‌شود.

_ نواحی یک و دو ارومیه: مدارس ابتدایی شهری و ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی - تعطیل _مناطق سیلوانا و صومای برادوست: تمامی مقاطع تحصیلی - تعطیل _شهرستان شوط: تمامی مقاطع تحصیلی - تعطیل _ مهاباد: مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی - تعطیل _ پیرانشهر: مدارس ابتدایی - تعطیل _ بوکان: مدارس ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی - تعطیل _ چایپاره: مدارس ابتدایی شهری و روستایی تعطیل و متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر شروع خواهد شد _ انزل و ماکو: تمامی مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد. _ نازلو: تمامی مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد. _ تکاب: تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و مدارس شهری با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.

* استان خراسان شمالی

به علت بارش بارف، برودت هوا، یخبندان و لغزندگی سطح معابر کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان رازوجرگلان در نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.

در جاجرم فقط بخش شوقان همه مدارس در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

در گرمه ۵ روستای رباط قره بیل، آرمادو، چشمه خان، دشت و بیدک در همه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

راز و جرگلان همه مدارس در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

* استان زنجان

به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس هرسه مقطع تحصیلی تمامی مناطق و نواحی استان تعطیل اعلام می‌شود.

ارسال نظر: