ساخت سه برج بلند مرتبه در معابر شش متری پایتخت!

کدخبر: 2087359

محمد شکرچی‌ زاده گفت: ساختمانهای بلندمرتبه در عرض معابر شش متری سه برج، در عرض بین ۶ تا ۱۲ متری ۲۷۵ مورد، بیش از ۲۰۰ بلند مرتبه در معابر ۱۲ تا ۲۰ متری و ۳۱۶ بلند مرتبه در معابر ۲۰ تا ۳۵ متری و چهار بلند مرتبه نیز در معابر بیش از ۳۵ متر قرار گرفته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، یکی از مقوله های مهم شهرهای کنونی را بلند مرتبه سازی در کلانشهرها عنوان کرد و در مورد توزیع ساختمان‌های بلندمرتبه در ۲۲ منطقه تهران،گفت: درحال حاضر ظرفیت زیستی تهران چهار تا پنج میلیون نفر است ولی جمعیتی هشت میلیون نفری در تهران سکنی داده شده اند که با پیرامون تهران به ۱۴ میلیون نفر می‌رسد و این توزیع جمعیتی نشان دهنده عدم توجه به ظرفیتهای زیست محیطی می‌تواند مقوله حقوق شهروندی را با مخاطره مواجه کند.

محمد شکرچی‌ زاده،تصریح کرد:در تهران ۲۳۱ ساختمان داریم که اطلاعاتی از آنها و نحوه ساختشان نوع مصالح وجود ندارد. تعداد این ساختمانها قبل از سال ۵۰ برابر ۱۳ مورد بین سال‌های ۵۰ تا ۵۹ برابر ۲۴ مورد و بین سال‌های ۶۰ تا ۶۴ برابر سه مورد بوده است. درحالیکه از سال ۷۰ به بعد تعداد ساختمانهای بلندمرتبه ناگاه افزایش بی‌رویه یافت و همین مسئله اثرات منفی جدی بر حقوق شهروندی گذاشت و سکونت درتهران را با مشکل مواجه کرد.

شکرچی زاده ادامه داد: درحال حاضر از نظر تعداد طبقات، ۱۲ تا ۱۵ طبقه ۵۶۳ مورد ۱۶ تا ۲۰ طبقه ۲۷۷ واحد ۲۱ تا ۲۵ طبقه ۱۰۳ مورد و بیش از ۳۰ طبقه هشت مورد وجود دارد و نگرانیهای زیادی را درحوزه حقوق شهروندی ایجاد می‌کند.

وی درباره تعداد ساختمان‌های بلند مرتبه در معابر مختلف گفت: ساختمانهای بلندمرتبه در عرض معابر شش متری سه برج، در عرض بین ۶ تا ۱۲ متری ۲۷۵ مورد، بیش از ۲۰۰ بلند مرتبه در معابر ۱۲ تا ۲۰ متری و ۳۱۶ بلند مرتبه در معابر ۲۰ تا ۳۵ متری و چهار بلند مرتبه نیز در معابر بیش از ۳۵ متر قرار گرفته‌اند.

شکرچی زاده تصریح کرد: تغییر کاربری‌ها میلیونها مترمربع بر سطح بارگذاری شهر افزوده است و موید آن است که با موضوعات جدی شهرسازی و ساخت و ساز خردمندانه رفتار نشده است که یکی از آنها ساختمان پلاسکو است.

ارسال نظر: