مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در گفتگو با «نسیم آنلاین» خبر داد

سایپا طلب چند ده میلیارد تومانی یک شرکت بیمه را بلوکه کرد/ ۱۵۰ نمایندگی فاقد بازدهی بیمه آرمان حذف شد

کدخبر: 2087325

علیرضا بیانیان: با وجود پرداخت همه خسارتها از ناحیه بیمه آرمان، اما شرکت خودروسازی سایپا برای پرداخت بدهی خویش ما را در یکسال اخیر سرکار گذاشته است.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان خبر داد که شرکت متبوع او بابت قرارداد با شرکت گروه خودروسازی سایپا که مربوط به سال 94 بوده، دستکم 39 میلیارد تومان از این شرکت طلبکار است و گفت که با وجود پرداخت همه خسارتها از ناحیه بیمه آرمان، اما شرکت خودروسازی سایپا برای پرداخت بدهی خویش ما را در یکسال اخیر سرکار گذاشته است.

علیرضا بیانیان در گفتگو با «نسیم آنلاین» اذعان داشت که بارها با مقامات گروه خودروسازی سایپا مذاکره داشته اما آنها مدعی هستند که اکنون، پولی برای پرداخت بدهی خویش به آرمان ندارند. وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این شرکت تا پایان امسال بتواند بدهی یکسال قبل خود را به آرمان بپردازد.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان با بیان اینکه در ابتدای مدیریت خویش در این شرکت، میزان مطالبات معوق آرمان 270 میلیارد تومان بوده است اظهارداشت که در حال حاضر 60 درصد این مطالبات به سرانجام رسیده و تنها طلب عمده بیمه آرمان از گروه خودروسازی سایپا است.

وی، گفت که شرکت بیمه آرمان می توانست با توجه به عدم پرداخت بدهی سایپا، خسارات آنها را نپردازد اما این موضوع برای این شرکت خودروسازی مشکل ساز می شد بنابراین تا اکنون تمامی خسارات این شرکت از ناحیه آرمان پرداخت شده است.

بیانیان در مورد نرخ شکنی های موجود در صنعت بیمه هم تصریح کرد که در شرایط کنونی، فاتحه آنالیز و مدیریت ریسک صنعت بیمه خوانده شده به همین دلیل معضلات بسیاری در صنعت بیمه وجود دارد که یکی ازآنها نرخ شکنی است.پ

به گفته وی، حضور شرکت های جدید بیمه ای با هدف ایجاد پکیج های جدید بیمه ای مطلوب خواهد بود در غیر اینصورت چنانچه شرکت های جدید هم قصد داشته باشند همین سهم موجود را تقسیم کنند،رقابت ناسالم شدت بیشتری خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، پرداخت عوارض صنعت بیمه به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی را منجر به فلج شدن قالب بندی صنعت بیمه ارزیابی کرد.

وی با اشاره به آغاز پایش وضعیت نمایندگی وشعب موجود شرکت بیمه آرمان خبرداد که دراین راستا 150 نماینده فاقد بازدهی مطلوب از تعداد 800 نماینده موجود این شرکت حذف شده اند.

به گفته بیانیان، درحال حاضر سهم بیمه نامه اتومبیل و درمان در سبد پرتفوی شرکت بیمه آرمان هریک در محدوده 30 درصد بوده که سرجمع به 60 درصد می رسد.

ارسال نظر: