انتخاب کادرهای تیم ملی یک کار پشت پرده بود

کریمی: فدراسیون تکواندو در انتخاب سرمربی باز هم کار خود را کرد/ نظر شورا با کمیته فنی ۱۸۰ درجه تفاوت دارد

کدخبر: 2087241

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: نظر شورای فنی به فدراسیون تحمیل نشد و فدراسیون باز هم کار خود را انجام داد.

مرتضی کریمی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی اظهار داشت: ابتدا باید به مهدی بی‌باک بابت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو تبریک بگویم اما من فکر می‌کنم نظر شورای فنی به فدراسیون تحمیل نشد و فدراسیون باز هم کار خود را انجام داد.

وی تصریح کرد: تا جایی که من می‌دانم در جلسه شورای فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی، نعمت خلیفه 12 رای، فریبرز عسگری 9 رای و مهدی بی‌باک 4 رای به دست آورده بودند. برای انتخاب سرمربی تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی نیز بی‌باک با کسب 7 رای به عنوان نفر اول انتخاب شده بودند. حالا اینکه فدراسیون ایشان را برای مسابقات جهانی انتخاب کردند را خودشان می‌دانند.

سرمربی سابق تیم ملی با تاکید بر عدم توجه به خرد جمعی شورای فنی، خاطر نشان کرد: پولادگر بعد از مسابقات جام‌جهانی در مصاحبه‌های خود در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی به استفاده از مربیان لیگ و نظر شورای فنی تاکید کرده بود اما این اعتقاد در این انتخاب دخیل نبود.

وی در خصوص اظهارنظر سخنگوی کمیته فنی که متفاوت بودن نظر اعضای کمیته فنی با شورای فنی را تایید و نقش این کمیته را ارجح‌تر بر شورای فنی برای انتخاب سرمربی دانسته بودند، گفت: من نمی‌دانم ملاک امتیازدهی و انتخاب کمیته فنی چه تفاوتی با شورای فنی دارد اما برای بررسی عملکرد گزینه‌ها با یکدیگر باید عملکرد، توانایی ومقبولیت در جامعه تکواندو مدنظر قرار می‌گرفت.

کریمی یادآور شد: عملکرد خلیفه و حتی عسگری را در تیم ملی، لیگ و کشوری نگاه کنید که خودشان را به اثبات رسانند. من اطلاعی از ملاک‌های انتخاب بی‌باک ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما او نیز مربی خوبی است. باید در آینده عملکرد او را در مسابقات ببینیم چرا که تا الان کسی عملکرد او را در جایی ندیده است.

وی ادامه داد: بی‌باک در تیم ملی کمک مربی بوده است و در لیگ نیز تجربه سرمربیگری ندارد و باید خودش را نشان بدهد. من بی‌باک را دوست دارم و برای او احترام قائل هستم اما نمی‌دانم ملاک‌ها کمیته فنی چه بوده است و بهتر است سیروس رضایی ملاک‌ها را نیز توضیح می‌دادند. شما وقتی از یک مربی صحبت می‌کنید باید توانای فنی و مدیرتی او را به اضافه عملکردش در مسابقات در نظر بگیرید.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در خصوص انتخاب نعمت خلیفه برای هدایت تیم ملی دانشجویان گفت: من فکر می‌کنم انتخاب کادرهای تیم‌های ملی یک کار پشت پرده بوده است. شما اگر از ورزشکاران و قهرمانان ملی در خصوص مربیانی که در لیگ حضور دارند سوال بپرسید پیام خانلرخانی و نغمت خلیفه را از لحاظ فنی قبول دارند. فدراسیون با انتصاب این دو مربی برای تیم ملی پاراتکواندو تیم دانشجویان عملا آنها را در حاشیه قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: مدانلو در تیم ملی پاراتکواندو به خوبی عمل کرده بوده اما فدراسیون بدون هیچ دلیل او را کنار گذاشت و خانلرخانی را بدون هیچ‌گونه تجربه در پاراتکواندو به عنوان سرمربی انتخاب کرد. این انتخاب نیز به این دلیل بود تا یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی کم شود. خلیفه نیز سال‌ها سرمربی تیم ملی دانشجویان بوده است و خود فدراسیون ورزش‌های دانشجویی به خوبی از توانایی ایشان آگاه است و برای او حکم می‌زند. با این انتخاب نیز فدراسیون به دنبال این است تا اعلام کند از ایشان نیز استفاده و گزینه‌های بیشتری را وارد فعالیت کرده است.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برای سرمربیگری تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی نیز هنوز کسی انتخاب نشده است اما آن چیزی که مورد نظر شورای فنی بود و پولادگر روی ان مانور می‌داد با انتخاب کمیته فنی دقیقا 180 درجه تفاوت می‌کرد. من از شخص خاصی نمی‌خواهم حمایت کنم و اعتقاد دارم بی‌باک نیز مربی خوبی است و امیدوارم در کارش موفق باشد. بی‌باک حتی اگر به خردجمعی نیز اعتقاد داشته باشد ما به او کمک می‌کنیم . بی‌باک در حال حاضر نماینده تکواندو ایران است و باید مجددا تکواندو ایران را به اوج برساند. امیدوارم بی‌باک با تجربیاتی که در سال اخیر در کنار مقانلو کسب کرده است تیم ملی را به موفقیت برساند.

ارسال نظر: