"خانه‌ای در خیابان چهل و یکم" به سینما رسید

کدخبر: 2087183

۳ فیلم و یک انیمیشن سینمایی از روز گذشته در سینماهای کشور اکران شده‌اند، آثاری که شاید بتوانند رونق جدیدی به سینماها در یک ماه آخر سال ببخشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، از روز گذشته فیلم های جدیدی در سینماهای کشور اکران شده اند، فیلمی هایی که شاید بتوانند رونق جدیدی به سینماها در یک ماه آخر سال ببخشند، در ذیل نگاهی داریم به جدیدترین آثار اکران شده در سینماهای کشور.

فیلم «ماحی» ساخته داود خیام یکی از فیلم هایی است که از روز گذشته در سینماهای تهران اکران شده است.

داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام "ماحی" است. شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود .

آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» حمیدرضا قربانی هم از جمله فیلم هایی است که طی دو روز گذشته به اکران عمومی در آمده است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «دعواى دو برادر، بحرانى را در خانواده ایجاد می کند . مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می کنند سعى می کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگیشان را به دوش کشند . »

مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی، علی‌ سخن‌گو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«جشن تولد» عباس لاجوردی سومین فیلمی است که از روز گذشته در سینمای تهران به نمایش در آمده است.

این فیلم داستان خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم امن حضرت زینب(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند، زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد .

احمد کاوری، علی رام نورایی، خانم نادی خوری ستاره سینمای عرب و سوریه، امیه ملس، علی صطوف و بازیگران توانایی از سوریه در آخرین ساخته لاجوردی به ایفای نقش پرداخته اند.

انیمیشن «مبارک» محمدرضا نجفی امامی به عنوان تنها انیمیشنی که در اکران های جدید، روی پرده رفته، از روز گذشته به نمایش عمومی در آمده است.

الناز شاکردوست و امیر رهبری تنها بازیگران این انیمیشن هستند.

داستان این انیمیشن درباره دختری است به نام گل پری با بازی‌ النازشاکردوست که درگیر ماجرای عروسک های می شود که از داستان های نقالی پدر بزرگش وارد زندگی او شده اند .

ارسال نظر: