بحران آب و برق در خوزستان/ قطع برق "تولید نفت" را در اهواز کاهش داد

کدخبر: 2086990

"قطع آب و برق" ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس شیفت صبح و بعد از ظهر اهواز، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، باوی، کارون، ماهشهر، هندیجان، دشت‌آزادگان، شادگان و هویزه را تعطیل کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدارس، ادارات و بانک‌های استان خوزستان به علت قطعی آب و برق امروز شنبه 23 بهمن ماه تعطیل است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب: قطع برق "تولید نفت" را در اهواز کاهش داد

بیژن عالیپور با اشاره به قطعی چند ساعته برق در اهواز اظهار داشت: قطعی شبکه برق در ساعات گذشته، سبب شد بخشی از تاسیسات فراورشی این شرکت در منطقه اهواز از مدار عملیات خارج و تولید این شرکت حدود 700 هزار بشکه کاهش داده شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: بخشی از این کاهش به‌منظور ایجاد ظرفیت برای دریافت نفت خام میادین غرب کارون به میزان 300 هزار بشکه بوده است.

عالیپور افزود: با اتصال دوباره برق و راه‌اندازی تدریجی تاسیسات فراورشی تولید، مطابق برنامه از سر گرفته شده و کاهش ساعات گذشته نیز تا حد ممکن جبران خواهد شد.

برق کل خوزستان به جز اهواز وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو: درحال حاضر برق و آب شهرهای خوزستان به جز اهواز کاملا برقرار شده است و شهر اهواز نیز تا قبل از غروب آفتاب برق‌دار خواهد شد.

تا یک‌ساعت دیگر مشکل برق به‌طور کامل رفع می‌شود/ تا یک‌ساعت دیگر مشکل برق به‌طور کامل رفع می‌شود

به گزارش «نسیم آنلاین»، حمید چیت‌چیان دقایقی پیش در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با اشاره به مشکل قطعی آب و برق در استان خوزستان و بیان اینکه همزمان شدن گرد و خاک و رطوبت باعث ایجاد مشکل در برق برخی از نقاط این استان شد اظهار کرد: ترکیب باعث فعال شدن دستگاه‌ها می‌شود به تنهایی باعث ایجاد مشکل نخواهند شد.

وی با اشاره به سیستم امنیتی انتقال برق با هادی شدن در این شرایط گفت: به‌وجود آمدن شرایط آب و هوایی موجود باعث ایجاد نقشه هادی در سیستم عایق برق‌رسانی و قطعی‌های مقطعی می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه شرایط اقلیمی برای دستگاه‌های برق‌رسان یک استثنا حساب می‌شود تصریح کرد: از نظر دستگاه؛ دستگاه‌های مورد استفاده در خوزستان از نوع بالاتر از استاندارد هستند.

چیت‌چیان با اشاره به خارج شدن 5 نیروگاه تولید انرژی در خوزستان از مدار تولید عنوان کرد: تا کنون تنها نیروگاه رامین از مدار خارج است و تابش آفتاب باعث از بین رفتن رطوبت و عادی شدن شرایط شده است.

وی با بیان اینکه قطعی آب به دلیل نبود برق در ایستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه‌ها بوده است گفت: تا حدود ۲ ساعت آینده آب در لوله‌ها جاری خواهد شد و مشکل قطعی آب نیز رفع می‌شود.

چیت‌چیان در پایان با بیان اینکه برای عایق و تکمیل زنجیره خطوط ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: تاکنون برق ۹۰ درصد از مشترکان استان خوزستان و شده و تا ساعاتی دیگر برق به صورت کامل وصل خواهد شد.

آقای رئیس! سلفی گرفتن وزیران شما با مردم محروم دوای درد نیست

به گزارش «نسیم آنلاین»، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور، نسبت به وضعیت آلودگی هوای خوزستان به شذت ابراز نگرانی و ناراحتی کرد.

متن نامه به این شرح است:

«رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین روحانی

قطعی های متوالی آب و برق و تلفن و بحران‌های پیش آمده ناشی از آن مردم خوزستان را به ستوه آورده است. واقعیت این است که ما خوزستانی‌ها صبور، مظلوم و قدرشناس هستیم اما وضعیت بوجود آمده برای مردم غیرقابل تحمل است.

به جرات می‌توانم ادعا کنم که مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز چنین شرایطی را شاهد نبودند.

آقای رئیس‌جمهور به داد مردم خوزستان برسید. نه بدلیل اینکه در انتخابات آتی به رای آنها نیاز دارید. نه بدلیل اینکه این مردم همان مردمی هستند که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دین خود را به اسلام ادا کردند. نه بدلیل اینکه این مردم تامین کننده نفت و گاز و فولاد و سایر تولیدات صنعتی کشور هستند، نه بدلیل اینکه در منشور حقوق شهروندی از حق کرامت انسانی و حق رفاه مردم ذکری به میان آمده است بلکه به این دلیل که مردم خوزستان هم حق حیات دارند، این حق را دارند که از زندگی شایسته و لوازمی نظیر برخورداری از اب و برق و تلفن برخوردار باشند.

سفرهای تشریفاتی، دید و بازدیدهای صوری، دستورهای بی ضمانت، شعارهای توخالی و سلفی گرفتن مدیران و وزیران شما با مردم محروم دوای درد مردم نیست، به وزیران و مدیران ارشد خود دستور دهید هرچه سریعتر چالش‌های استان خوزستان را مدیریت کنند و با افراد بی‌کفایت و اهمال‌گر با قاطعیت برخورد کنید.»

نشست ستاد بحران خوزستان که قرار بود با حضور وزیر نیرو برگزار شود با وجود آنکه بسیاری از مناطق شهر اهواز بدون برق و آب است لغو شد.

- استانداری خوزستان با ارسال پیامکی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی و مطبوعات مستقر در این استان لغو جلسه ستاد بحران خوزستان با حضور وزیر نیرو را اعلام کرد./فارس

به گزارش «نسیم آنلاین»، چیت‌چیان وزیر نیرو: از صبر و تحمل مردم خوزستان تشکر می‌کنم و عذرخواهم

ارسال نظر: