با صدور بیانیه‌ای

جنبش عدم تعهد تحریم‌های آمریکا علیه نهادها و شهروندان ایرانی را محکوم کرد

کدخبر: 2086978

جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای حمایت و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات تحمیلی و یکجانبه آمریکا بویژه وضع تحریم‌های اخیر علیه چندین نهاد و شهروندان کشورمان اعلام و این اقدامات را محکوم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک روز جمعه در بیانیه ای همچنین ضمن حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اقدامات تحمیلی و یکجانبه آمریکا علیه مفاد برجام، خواستار رویکرد مشابهی از سوی همه کشور های ذی سهم در این توافقنامه شد.

در بیانیه رئیس دفتر هماهنگی این جنبش آمده است: جنبش عدم تعهد در راستای موضع اصولی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اعلام و یا وضع اقدامات تحمیلی یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش که بر خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل صورت می گیرد، تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت ایالات متحده در روز سوم فوریه (15 بهمن ماه) در تحریم نمودن نهادها و اتباع جمهوری اسلامی ایران را مردود می داند.

این بیانیه تصریح می کند: جنبش عدم تعهد، ضمن محکومیت اقدام اخیر امریکا، حمایت قاطع خود از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در راستای مصوبات اجلاس باندونگ اعلام می دارد. در این ارتباط دفتر هماهنگی جنبش بر لزوم احترام به حقوق بین الملل بویژه اصول و اهداف مصرحه در منشور ملل متحد و اعلامیه اصول حقوق بین الملل راجع به روابط و همکاری دوستانه بین کشورها بر اساس منشور تاکید می کند.

جنبش عدم تعهد با اعلام حمایت و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن این تحریم ها و در راستای مواضع اصولی خود از دولت ایالات متحده امریکا می خواهد از این چنین اقدامات تحمیلی که بر خلاف حقوق بین الملل بوده، دست کشیده و تحریم هایی را که برخلاف منشور ملل متحد و رویه ها و اصول حاکم بر روابط میان کشورها است و همچنین در تضاد آشکار با دیالوگ و فهم سیاسی میان ملتها است، لغو نماید.

در پایان این بیانیه آمده است: جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام، که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت رسیده است، اذعان کرده و در این رابطه از کلیه کشورها درخواست می کند که از اجرای برجام حمایت نموده و از انجام اقداماتی که اجرای تعهدات پذیرفته شده تحت برجام را تضعیف نماید، خودداری کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: