سالانه به طور متوسط به سه هزار روستا گازرسانی شد

کدخبر: 2086684

حمیدرضا عراقی با اشاره به طرح گازرسانی به مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۰ کیلومتر خط انتقال برای تکمیل این طرح احداث شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »،مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه ایران بزرگترین شبکه گازرسانی دنیا را با 300 هزار کیلومتر طول داراست، گفت: با وجود گستردگی شبکه، گاز با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد و امسال مشکل قطعی گاز به طور کامل در سطح کشور مرتفع شد.

حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از قطعی گاز اندیشیده شده است، افزود: در سال جاری با وجود سرمای زیر صفر در همه استان های کشور گاز هیچ شهری قطع نشد و خدمت رسانی این شرکت به طور مستمر ادامه یافت.

وی اظهار کرد: فعالیت 3.5 ساله دولت تدبیر و امید یکی از دوره های درخشان خدمت رسانی این شرکت در سطح کشور بوده و در این مدت بیش از هشت هزار روستا به شبکه گاز متصل شده است.

به گفته وی در این دوره فازهای 12، 15، 16، 17، 19، 20 و 21 پارس جنوبی با وجود تحریم های ظالمانه به مرحله بهره برداری رسید و با احداث خطوط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار، در مدار گازی کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: افتتاح پنج ایستگاه تقویت فشار و افرایش این ایستگاه ها به 13 مورد و اجرای طرح های جلوگیری از قطعی گاز در استان های گیلان، مازندران و خطوط غربی کشور از دیگر اقدامات این شرکت در دولت یازدهم است.

وی افزود: از دیگر خدمات این شرکت در طول دولت یازدهم می توان به افزایش سهم گاز نیروگاه ها به متوسط 100 میلیون مترمکعب، برنامه ریزی برای صادرات گاز به کشورهای همسایه و اتصال زاهدان به عنوان آخرین مرکز استان به شبکه گازرسانی کشور اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به طرح گازرسانی به مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: 260 کیلومتر خط انتقال برای تکمیل این طرح احداث شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این طرح با حضور معاون اول رئیس جمهوری باشیم.

وی به عنایت دولت نسبت به اجرای طرح های گازرسانی به مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: در طول فعالیت دولت سالانه به طور متوسط به سه هزار روستا گازرسانی شده که این امر در طول فعالیت 50 ساله این شرکت بی نظیر است.

ارسال نظر: