رئیس کمیته امداد خبر داد:

کاهش آمار مددجویان کمیته امداد پس از ۳۸ سال

کدخبر: 2086611

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در طول ۳۸ سال گذشته امسال نخستین سالی است که آمار مددجویان کمیته امداد به طور رسمی کاهش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید پرویز فتاح با حضور در استان فارس و در دیدار با استاندار این استان گفت: طی 21 ماهه گذشته که در کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور دارم تا کنون سه بار در این استان حاضر و به مشکلات مددجویان از نزدیک رسیدگی کرده ام.

وی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که استان فارس در جذب منابع بانکی جهت اشتغال مدد جویان عملکرد بسیار خوبی داشته و می توان این استان را یکی از موفق ترین استانها در جذب منابع معرفی کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت که منابع بانکی به طور صددر صد اختصاص پیدا کند اظهار کرد: با توجه به مشکلات بانکها در پرداخت وام نمی توانیم انتظار داشته باشیم که وام اشتغال مددجویان نیز به طور صددرصد تخصیص یابد.

فتاح اشتغال را یکی از اولویت های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: اساسی ترین فعالیت ما در حوزه اشتغال مددجویان کمیته است و خوشبختانه دولت نیز پذیرفته است که باید در این حوزه در کنار ما باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر کاهش قابل توجه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خاطر نشان کرد: امسال نخستین سالی است که آمار مددجویان امداد به طور رسمی کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در طول 38 سال گذشته هر سال آمار مددجویان کمیته امداد افزایش داشته و مردم نیز این فرهنگ را پذیرفته بودند اما پس از اقدامات صورت گرفته امسال شاهد کاهش تعداد مددجویان هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه آماری از کاهش تعداد مددجویان این نهاد حمایتی تصریح کرد: خوشبختانه طی 10 ماهه گذشته آمار مددجویان امداد 9درصد کاهش داشته و 30 درصد از دلیل این کاهش خروج افرادی بوده است که با وجود شرایط ایده آل تحت پوشش امداد قرار داشتند.

فتاح در رابطه با اقدامات کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان اظهار کرد: در کنار بحث اشتغال بحث مسکن مددجویان تحت پوشش را نیز مد نظر قرار داده ایم زیرا اعتقاد ما این است که مددجویان با مستمری اندکی که دریافت می کنند توان خانه دار شدن نداشته و مشکلات آنها باقی می ماند.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن مددجویان کمیته امداد در استان فارس اذعان کرد: از ابتدای سال جاری 1800مسکن نیمه تمام جهت تکمیل در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن نسبت به مقاوم سازی و بهسازی 700 خانه روستایی نیز اقدام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه آماری از مددجویان پشت نوبت کمیته امداد برای دریافت مسکن تصریح کرد: در حال حاضر 8هزار مدد جوی استان فارس در انتظار دریافت مسکن هستند و با توجه به پهناور بودن این استان نیاز است که سایر نهادها نیز در کنار کمیته امداد برای احداث مسکن برای مددجویان اقدام کنند.

فتاح با ارائه درخواستی از استاندار فارس بیان کرد: درخواست ما این است که در صورت امکان زمین ارزان قیمت از سوی استانداری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا این نهاد بتواند برای مددجویان خانه بسازد.

وی با بیان اینکه در صورت در اختیار داشتن زمین می توانیم ظرف 3 سال 8هزار واحد مسکن مددجویی را تحویل دهیم گفت: در صورتی که زمین کافی در اختیار امداد قرار گیرد قادر هستیم ظرف 3 سال 8 هزار واحد مسکونی را تحویل مددجویان دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از حمایت های دولت از کمیته امداد اظهار کرد: خوشبختانه در بودجه سال 96 همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد صورت گرفته و امسال شاهد رشد قابل توجه اعتبارات هستیم.

فتاح با تاکید بر اینکه کارکنان کمیته امداد به هیچ وجه حق دخالت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را ندارند تصریح کرد: به کارکنان امداد تاکید شده که به هیچ وجه امکان دخالت در انتخابات شوراها و همچنین ریاست جمهوری را ندارند و نباید از ظرفیت امداد برای انتخابات استفاده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین جهیزیه مددجویان را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان کمیته امداد دانست و خاطر نشان کرد: معتقد هستیم که یکی از نیازهای اصلی مددجویان در اختیار داشتن جهیزیه است و متاسفانه 2 هزار نفر در استان فارس پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

ارسال نظر: