دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس:

بعضی از مقامات دولت علاقه بیش از حدی به واردات دارند/ عدم باور آخوندی به تولید داخل شرکت هپکو را را بدبخت کرده

کدخبر: 2086566

مقدسی گفت: اکنون شرکت هپکوی اراک می‌تواند نیاز بخش ماشین‌آلات راهسازی این وزارتخانه را تامین کرده و ظرفیت خود را افزایش دهد، اما همچنان تمایل به واردات ادامه دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اکنون در اراک کارخانه‌هایی مانند واگن پارس، فولاد درخشان و در زنجان شرکت‌هایی مانند پلور سبز هستند که ظرفیتی بالایی در اختیار دارند و می‌توانند بیش از هزار دستگاه واگن تولید کنند که نیاز بخش شهری برای مترو و برون‌شهری برای جابه‌جایی مسافر و بار را پاسخگو باشند . وی افزود: نوسازی ناوگان صنعت ریلی باید مورد حمایت قرار بگیرد و گسترش داشته باشد، اما رویه طور دیگری پیش می‌رود. اکنون شاهد این موضوع هستیم که متاسفانه وزارت راه و شهرسازی برخلاف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل به واردات واگن‌هایی اقدام می‌کند که امکان ساخت تولید داخل آن وجود دارد . دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی برای این‌که بتواند از خارج، واگن تأمین کند به رئیس‌جمهور نامه نوشت و وزارت صنعت را در عمل انجام‌شده قرار داد . این نماینده مجلس اضافه کرد: نمی‌دانم چرا برخی مقامات دولتی تا این حد علاقه به واردات دارند، درحالی که با حمایت از تولید داخل می‌توان بخشی از مشکلات به وجود آمده مانند بیکاری را رفع کرد . در بحث واگن‌سازی تا اندازه زیادی می‌توانیم نیازهای خودمان را پاسخگو باشیم، اما این نیاز را از خارج تأمین می‌کنیم .

مقدسی با اشاره به نیاز وزارت راه و شهرسازی برای ماشین‌آلات راهسازی گفت: اکنون شرکت هپکوی اراک می‌تواند نیاز بخش ماشین‌آلات راهسازی این وزارتخانه را تامین کرده و ظرفیت خود را افزایش دهد، اما همچنان تمایل به واردات ادامه دارد. یکی از موضوعاتی که برای استیضاح وزیر راه مطرح است همین اتفاقات خواهد بود .

وی تاکید کرد: هیچ کسی به آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی انتقاد نمی‌کند که چرا هواپیما وارد کردید، به این دلیل که توانایی ساخت داخل وجود ندارد، اما زمانی که برخی کالاها می‌تواند در داخل تولید شود، بهتر است به فکر کارگر ایرانی باشیم تا چرخیدن صنعت کشورهای خارجی .

ارسال نظر: