یادداشت/

این نیاز را باور کنیم!

کدخبر: 2086356

ازدواج موقت یک نیاز طبیعی است مثل رستوران در زندگی امروز، و همان طور که غذای سریع و مراکز تهیه غذا حتى از زیرزمین مساجد سر درآورده اند، باید برای تسهیل ازدواج موقت هم فکر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از صبح نو ، البته ازدواج دائم اصل است (همان طور که هیچ چیزی جای آشپزی خانگی را نمی گیرد) اما همان طور که الآن به هزار و یک دلیل نمی شود روی آشپزی خانگی اصرار کرد، به همان ترتیب نمی توان انحصارا روی ازدواج دائم اصرار داشت.

اقتضای جهانی شدن و سرعت و تحولات اجتماعی و ... این است و اگر برایش چاره جویی و تدبیر نکنیم ازدواج سفید و روابط بی ضابطه رایج می شود.کسی که حابس بول است نمازش کراهت دارد چون نمی فهمد چه می گوید ؛ "لاتقربوا الصلوة و أنتم سکارى" و نمی شود پیام دین را به کسی که آرامش و استقرار روانی و جنسی ندارد منتقل کرد بلکه بالاتر از این احساس رضایت از خدا نمی کند و با خود فکر می کند این چه خدایی ست که فشار جنسی را بر او تحمیل کرده ولی می گوید به راست و چپ نگاه نکن، از سر جایت تکان نخور، خودارضایی نکن ! در حالی که خدا نگفته و ما داریم می گوییم!

بر عکس خدا گفته چون حلالش را برایت به اندازه رفع نیاز گذاشته ام به محدوده حرام وارد نشو، چون خودت زن داری به نامحرم نگاه نکن!

مثل اینکه می گوید:"کلوا من الطیبات"، چون اصل بر جواز و حلیت است و حلالش را داری پس سراغ حرام نرو !

اگر اسلام را پذیرفته ایم باید همه چیزش را بپذیریم و اگر نظام غرب را، همه چیزش را! غرب یک نظام یکپارچه است بر اساس لیبرالیسم که مبنای فکری و پیشینه تمدنی دارد ، اگر روابط جنسی آزاد دارد و...

اگر هم اسلام را می پذیریم ازدواج موقت دارد و ... یعنی نمی شود هم راه ازدواج موقت را ببندیم و هم زمینه ازدواج دائم نباشد!ما وظیفه داریم زمینه حلال را چنان فراهم کنیم که جز شقی به سراغ حرام نرود، وقتی عواملی چون تبلیغات بازرگانی تلویزیون سطح توقع مردم را چنان بالا ببرد و ازدواج را آن قدر سخت کند که هیچکس نتواند زن بگیرد، و از طرف دیگر زمینه ازدواج موقت را این گونه محدود کنیم ، جوانان که مخاطب اصلی دین هستند نسبت به کارامدی دین مشکل پیدا می کنند و فاصله می گیرند و از روحانیتی که واقعیتهای زندگی را درک نکند و از فضای غیر عینی و نامحسوس حرف بزند بیزار می شوند.

یادمان باشد گزینه مقابل ازدواج موقت، ازدواج دائم نیست که اگر چنین باشد هر عاقلی قطعا ازدواج دائم را ترجیح می دهد. متأسفانه گزینه مقابل ازدواج موقت، فحشا و فساد است که روز به روز بیشتر و گسترده تر فراگیر می شود!

ارسال نظر: