رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

شب عید مواد غذایی گران نمی‌شود/ برنج خارجی ارزان می‌شود

کدخبر: 2085785

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ضمن تاکید بر اینکه برای شب عید افزایش قیمت مواد غذایی نداریم، گفت: هنوز محموله‌های وارداتی برنج از گمرک ترخیص نشده‌اند که با ترخیص آنها، قیمت برنج خارجی کاهش می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین » رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ضمن تاکید بر اینکه برای شب عید افزایش قیمت مواد غذایی نداریم، گفت: هنوز محموله‌های وارداتی برنج از گمرک ترخیص نشده‌اند که با ترخیص آنها، قیمت برنج خارجی کاهش می‌یابد.

محمد آقاطاهر درباره ممنوعیت ترخیص برنج وارداتی در گمرک اظهار کرد: قرار بود این ممنوعیت از اول دی برداشته شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و هنوز برنج های خارجی ترخیص نشده‌اند.

وی با اشاره به تغییرات قیمت پس از آزاد شدن ترخیص برنج‌های وارداتی گفت: قیمت برنج خارجی کمی افزایش پیدا کرده است، اما پس از ورود محموله‌ها به بازار می‌توان شاهد کاهش قیمت برنج خارجی بود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار اظهار کرد: قیمت برنج ایرانی متغیر است و در عمده فروشی‌ها از کیلویی ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

به گفته آقاطاهر، قیمت برنج ایرانی در ۱۰ - ۱۵ روز گذشته تغییر نداشته است.

وی قیمت برنج خارجی را نیز از کیلویی ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به تغییرات قیمت مواد غذایی برای شب عید نیز اظهار کرد: برای شب عید افزایش قیمت مواد غذایی نخواهیم داشت و نا امنی از نظر تامین و ذخیره‌سازی مواد غذایی نداریم.

آقاطاهر تاکید کرد: انبار ها به اندازه کافی از مواد غذایی پر شده‌اند و زمان عرضه مواد غذایی برای شب عید نیز تا مدتی دیگر توسط دولت اعلام خواهد شد.

ارسال نظر: