در شماره ۶۸ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله آمده است؛

خدمت؛ فلسفه وجود ما

کدخبر: 2085680

شصت‌وهشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خبری - تبیینی خط حزب‌الله، با عنوان "خدمت فلسفه وجود ما" منتشر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شصت‌وهشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خبری - تبیینی خط حزب‌الله، با عنوان "خدمت فلسفه وجود ما" منتشر شد.

سخن هفته‌ این شماره با درج این جمله که پایان ماموریت یک خدمتگزار، شهادت است، به فداکاری‌های آتش‌نشانان پرداخته است.

شصت‌ و هشتمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید علی امینی و همه 16 آتش‌نشان مدفون در قطعه 50 بهشت زهرا تقدیم شده است.

نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر در زیر این خبر و همچنین بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

در این شماره آمده است:

خدمت فلسفه وجود ما

«اکنون پس از شبها و روزهای تلخ نگرانی و کاوش، نوبت آن است که یاد فداکاری باشکوه و مظلومانه‌ی آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ایران ثبت و بزرگ داشته شود و مردانی را که حقاً باید قهرمانان کم‌ادّعا و بااخلاص نامیده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند. 10/11/95» این جملات، طلیعه پیام رهبر انقلاب، ده روز پس از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، برای آتش‌نشانان فداکار این حادثه است. پیامی که در آن تعبیر «شهدای خدمت» برای آتش‌نشانان از سوی ایشان استفاده شد: «اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ی پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاءا... . 10/11/95»

شهادت در راه خدمت به خلق خدا

«شهادت و شهید، یکی از برجسته‌ترین موضوعات اسلام 4/7/80» و «بالاترین ارزش در معیار ارزش‌های معنوی است. 2/6/84» چراکه «هیچ چیزی بالاتر از این نیست که انسانی به دست خود، با اراده و اختیار خود، جان و هستی خود را فدای یک آرمان بزرگ و والای الهی کند. معنای شهادت، این است. 5/7/77» حال آتش‌نشانان فداکار این حادثه چه کرده‌اند که حائز این عنوان والا شده‌اند؟

رهبر انقلاب در این پیام نشان دادند که موضوع خدمت به مردم و حل مصائب و مشکلات آنها در منظومه فکری ایشان چه جایگاه رفیعی دارد که به عنوان یک فقیه و اسلام‌شناس کسانی را که «برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند 10/11/95» را، شهید راه خدمت خطاب می‌کنند.

خدمت به مردم فلسفه کارگزار اسلامی

در ابتدا باید گفت که «نیت خدمت به مردم و خدمت به کشور، یکی از نیات الهی است. 8/01/90» و «مسئولان ما خدمتگزاران مردم

و به تعبیر واضح و روشن، نوکران مردمند. 19/8/85» چراکه «این ملّت شایسته‌ی آن است که انسان برای او مجاهدت کند؛ تلاش کند؛ کار کند. 14/3/85» و بالاتر از آن «ما اصلاً برای خدمت به مردم آمده‌ایم. فلسفه‌ی وجود ما خدمت به مردم است. 15/5/82» و «هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. 6/6/92» در آن صورت «هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبری طرفدار است. 3/2/90»

در نگاه اصیل اسلامی و از منظر رهبران و بنیانگذاران انقلاب اسلامی «شاید هیچ عبادتى بالاتر از عبادت مسئولى نیست که به خاطر تلاش و خدمت به مردم، از راحت و آسایش و امنیت خود صرف‌نظر مى‌کند. 12/5/84» حکمت و فلسفه نوکری و خدمت به مردم همین است و حتی مسیر مبارزه با استکبار و نفی نظام سلطه نیز از همین مسیر خدمت و کار جهادی برای مردم می‌گذرد: «بزرگترین مبارزه‌ی با امریکا، خدمت به این مردم است. 14/3/82»

از طرفی «در زمینه‌ی خدمت، کار را باید جهادی کرد...کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمانها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است. 6/6/92» لازمه این روحیه جهادی برای خدمت این است که «هر انسانی در هر منطقه و قلمروئی که مشغول خدمت است، قدر آن خدمت را درست بداند. اگر قدر این خدمت به وسیله‌ی خود آن انسان خدوم دانسته شد، این کار و این خدمت به بهترین وجهی ادامه پیدا خواهد کرد. 3/12/90» و چه وجهی بالاتر از شهادت در این راه؟ بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب در رثای آتش‌نشانان می‌فرمایند: «آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه میکند. 10/11/95»

در انتظار شهادت، در انتظار خدمت

اینگونه است که همه مسئولان کشور و البته جوان مومن و انقلابی باید از حادثه پلاسکو، خدمت خالصانه و جهادی را درس بگیرد و چونان آتش‌نشانان شجاع و فداکار، هر لحظه و در هر شرایطی آماده شناخت وظیفه و انجام آن باشد. «همه باید آماده باشید. در هرجایی که هستید، باید آماده‌ی خدمتگزاری باشید؛ و منهم من ینتظر. «ینتظر» یعنی چه؟ یعنی منتظر مردنند؟ نه، یعنی منتظر انجام وظیفه‌اند؛ کجا وظیفه آنها را صدا خواهد زد، تا آن‌جا حاضر باشند. ما باید منتظر انجام وظیفه باشیم. هرچه که تکلیف الهی ما ایجاب کرد، بخواهیم آن را انجام بدهیم. این، ما را پیروز خواهد کرد و به موفقیت بزرگ خواهد رساند. 27/6/70»

ارسال نظر: