عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

در ماجرای پلاسکو نباید تقصیرها را به گردن یک سازمان انداخت/ برخی می‌خواهند فقط یک سازمان را مقصر جلوه دهند

کدخبر: 2085616

محمد دامادی گفت:‌ خوشبختانه به نظر می رسد سازمان ها و دستگاه های عمومی و اجرایی برای پیشگیری از حوادثی مانند پلاسکو انگیزه های لازم را دارند و مجلس به این موضوع توجه ویژه ای خواهد داشت.

محمد دامادی در رابطه با جلسه علنی 13 بهمن ماه مجلس پیرامون حادثه پلاسکو و گزارش وزیر کشور و شهردار تهران در این زمینه گفت:‌ خوشبختانه به نظر می رسد سازمان ها و دستگاه های عمومی و اجرایی برای پیشگیری از حوادثی مانند پلاسکو انگیزه های لازم را دارند و مجلس به این موضوع توجه ویژه ای خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش برخی برای محکوم کردن یک سازمان در این رابطه افزود:‌ انداختن تقصیر به گردن یک سازمان به قیمت ابتر ماندن اقدامات تمام خواهد شد. همانگونه که شهردار تهران گفت،‌ از مرحله قانون گذاری تا اجرا و نظارت، کهنه بودن قوانین، تورم در بخش قوانین، مشخص نبودن مسئولیت، تداخل مسئولیت، تنظیم نبودن مسئولیت‌ها مشکل وجود دارد که همکاری دولت و مجلس برای تببین و تصویب قوانین منسجم در این زمینه ها ضروری است و به همین خاطر بحث مدیریت یکپارچه شهری در اولویت مجلس قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد:‌ با توجه به گزارشی که آقای قالیباف ارائه داد، فداکاری نیروهای آتش نشان باید ارج نهاده شود و امکانات و تجهیزات خوبی در محل حادثه پلاسکو به کار گرفته شد. ولی برای اتفاقات گسترده تر و در ابعاد وسیع تر، تهران آمادگی ندارد و این نیازمند بودجه و حمایت های فوری از بخش مدیریت بحران در تهران است تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم و یا حداقل تلفات و خسارت ها را به پایین ترین سطح برسانیم.

ارسال نظر: